Costa Rica
Fra : Lars Holst

Dato : 30-01-05 20:51

Alle input vedr. rejser til Costa Rica modtages med åbne arme.

Billige flyrejser, hoteller, evt. pakkerejser, personlige erfaringer, info
om vaccine, bedste områder i landet, habitus etc.

Venligst

--
Lars Holst

Fra : Flinkesen

Dato : 30-01-05 21:05

Hej Lars

Jeg ved at Dansk Studie Center tilbyder højskoleophold på Costa Rica, så det
kunne da være, at de kunne være behjælpelige med nogle gode råd.

http://www.danskstudiecenter.dk/

Mvh.

JK

Fra : Ole

Dato : 30-01-05 21:06

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Billige flyrejser, hoteller, evt. pakkerejser, personlige erfaringer, info
> om vaccine, bedste områder i landet, habitus etc.

Vedrørende vaccinationer vil jeg anbefale en tur forbi
http://www.vaccination.dk eller din praktiserende læge.

Ole

Fra : Stig Nielsen

Dato : 31-01-05 01:14

> [...]
>
> Billige flyrejser, hoteller, evt. pakkerejser, personlige erfaringer, info
> om vaccine, bedste områder i landet, habitus etc.

Hej Lars

Glæd dig !

Det er varmt og hyggeligt land.
San Jose hovedstaden er larmende, men skal opleves.
Jeg boede på Hotel Doral, hvor Nelson taler svensk.
Hotellet er i en lidt larmende del af byen (forbandede melon-sælger) men der
er ikke langt til byens hovedstrøg.
Vær opmærksom på at der er steder hvor man ikke går alene og man tænker sig
også lidt om, inden man bevæger sig ud om aftenen.
Jeg følte mig dog ikke truet på noget tidspunkt, men min hollandske
værelseskammerat blev rullet efter en sen aften.

Jeg rejste med Tucan Travel, dansk agent er Hannibal Tours og denne tur her,
kan stille dig helt tilfreds
http://www.tucantravel.com/tours/south_central_america_tour/CER pris for
denne tur ca. 6-7.000 kr.

Fløj med Iberia over Madrid/Miami pris omkring 5.500 for flyet

MUST SEE:

Manuel Antonio Nationalpark - specielt Sloth trail hvor dovendyrene næsten
hang i klaser, der var i hvert fald mange.

Arenal - Vulkan i udbrud med lava og hele dynen, det er for vildt.
Sætte sig om aftenen i de varme bade, der varmes op af lavaen og så kigge op
på toppen og se de her lavakugler blive slynget ned af bjergsiden.
Bo i Fortuna

Monteverde Cloud Forest - Regnskov og jungle som det skal se ud, og så me
den sjældne quetzal med sine fantastiske halefjer.
Brug 50$ på Skytrek, hvor du først går på hængebroer i 50 meters højde og
kigger ned på regnskoven, for bagefter at få et adrenalinkick når du kaster
dig ud i en af de 12 tovbaner, hvor du kører fra bjergtop til bjergtop med
en snor om livet der fører op til en talje.
Længste tur er 700 m og tophastighed 60 km/t

Tortuguero - skildpadder og regnskov så det vil noget.
Fed tur med speedbåd i tre timer gennem smalle kanaler og brede floder for
fuld fart

Oppe nordpå, har glemt hvad stedet hedder, men vist nok Rincon de la Viejo
Nationalpark.
Gå tur i et meget højaktivt vulkansk regnskov, hvor hele søer står og koger
og ude midt i regnskoven er der boblende mudderhuller.

På vej ud til østkysten, skal man også lige op og kigge ned i krateret på en
anden aktiv vulkan, hvor søen i bunden er skrigende grøn af sulfater

Strande:

Stranden ved Manuel Antonio er fed

Tamarindo ligeledes ved Stillehavet er også OK, det er klart et surfersted

Ved Caribien er det Cahuita.
Jeg var der i April og her gik livet virkeligt stille.
Hils the Ghanja-master !

Yderligere spørgsmål, så bare drop en linie her i gruppen

Stig

Fra : Lars Holst

Dato : 31-01-05 17:05

"Stig Nielsen" <klm@no.pq> said in

> [...]
> Hils the Ghanja-master !
>
> Yderligere spørgsmål, så bare drop en linie her i gruppen

Det er meget inspirerende med sådanne indlæg.

Vi ville dog gerne finde et selskab der enten bare kan flyve os dertil
eller som kan være fleksible nok til at det passer med vores feriedatoer.

Er der nogen der har flere links?

--
Lars Holst

Fra : Stig Nielsen

Dato : 01-02-05 08:28

> Vi ville dog gerne finde et selskab der enten bare kan flyve os dertil
> eller som kan være fleksible nok til at det passer med vores feriedatoer.

Hej Lars

Bare køb billetten direkte på nettet hos de respektive luftfartsselskaber

www.ba.com

www.klm.com

Du kommer til Costa Rica ved at flyve over enten Houston eller Miami og så
selvfølgelig med en mellemlanding et eller andet sted i Europa.
Det værende sig enten London, Amsterdam eller Madrid.

Stig