Kan det ikke lade sig gøre uden frames ell~
Fra : Tony Karlsson

Dato : 30-01-05 19:23

Hejsa!

Kan det ikke lade sig gøre at skifte indholdet i en divtag ud med andet
indhold (forside - side1 o.s.v.) uden at skulle loade siden hver gang? nogle
siger det kan andre mener det er en dum ide, og til sidst siger folk man kun
kan, med en i frames. ønsker feks ikke at køre med skjulte lag, men ønsker
at ændre en include-fil...
Kan det lade sig gøre? feks asp, eller jacasript.
(poster herinde da det har noget med layoutet at gøre)
Ønsker bare et svar på hvad man skal bruge..

Takker.´

Tony ( http://83.72.65.86/ )

Fra : Kristian Bødker

Dato : 30-01-05 19:55

Tony Karlsson wrote:

> [...]
> (poster herinde da det har noget med layoutet at gøre)
> Ønsker bare et svar på hvad man skal bruge..

Det kan lade sig gøre med javascript funktionen
loadFragmentInToElement(fragment, elementid)

se evt demo af teknikken på:
http://www.bødker.dk/fritid/legeplads/xmlhttp/

Men vær opmærksom på at du udelukker folk der pga sikkerhed eller gammel
browser ikke har javascript kørende.

--
Kristian Bødker, Software Engineering studerende
http://www.bødker.dk/ eller http://www.xn--bdker-vua.dk/

Fra : Christian Hjort

Dato : 31-01-05 15:21

Kristian Bødker wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]

Jeg ville bruge php.

Noget med nogle if sætninger.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Anskjær

Dato : 31-01-05 20:13

"Christian Hjort" <SphinX@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville bruge php.
>
> Noget med nogle if sætninger.

Er ikke helt sikker på hvad du mener med nogle if-sætninger, men php er jo
et server-side sprog, så der slipper du i hvert tilfælde ikke for en reload.
Efter min mening er det en interessant løsning Kristian kom med, men jeg
ville nok foretrække en reload og så undgå javascript, de sider jeg har
blinker kun kort ved sideskift, i hvert tilfælde menu og de andre ting der
mere eller mindre er statiske.

Mvh
Peter

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 01-02-05 13:43

On Sun, 30 Jan 2005 19:54:49 +0100, Kristian Bødker <boedker@cs.aau.dk>
wrote:

> [...]
> http://www.bødker.dk/fritid/legeplads/xmlhttp/
>
> Men vær opmærksom på at du udelukker folk der pga sikkerhed eller gammel

Men det har stadig en del af de samme problemer som frames.
Det bliver sværere at linke til de sider, da adressen ikke står i
adresselinien og google er heller ikke så vild med javascript.

--
Ryan Kristensen