Winsock hvordan checker man om hosten har ~
Fra : Brian Oestergaard

Dato : 30-01-05 19:16

Hej

Jeg har lavet et lille program som ved hjælp af winsock åbner en
telnetforbindelse og så sender den forskellige kommandoer afhængig af
brugerens input.

Problemet er at hosten af og til afbryder sesionen (timeout) og jeg kan ikke
finde en metode til at konstatere det.
Det ser ud til Winsock.State kun returnerer hvad den selv foretager sig ?

Alle forslag modtages.

På forhånd tak.

Brian Østergård

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 30-01-05 20:34

> [...]
> finde en metode til at konstatere det.
> Det ser ud til Winsock.State kun returnerer hvad den selv foretager sig ?
Jeg mener Winsock.State bliver sckClosing (8): Peer is closing the
connection i det tilfælde.

Mvh
Stefan

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 31-01-05 19:28

"Stefan Kristensen" <jems@mad.dk> skrev i en meddelelse
> ikke
> Jeg mener Winsock.State bliver sckClosing (8): Peer is closing the
> connection i det tilfælde.
>
> Mvh
> Stefan

Hej

Tak for svar.

Det er helt korrekt som du skriver. Jeg lavede en lille testkode og den
bliver (0)close hvis man bruges winsock.close og (8)closing hvis det er
hosten som afbryder forbindelse.

Nu har jeg så værktøjet til automatisk at connecte igen hvis hosten smider
mig af

Brian Østergård