15L flaske med reserve
Fra : Michael Kristensen

Dato : 30-01-05 18:10

Jeg købte et sæt dykkerudstyr i efteråret. Flasken var 5 år gammel, så
den sendte jeg til tryktestning. Forretningen sagde dette ville tage
et par uger, men det endte med et par måneder. Kunne dog gratis låne
fyldte flasker af dem, så jeg har ikke "manglet" min flaske. Men nu
har jeg endelig fået den retur. Den blev godkendt.

Men flasken er med reserve, og jeg har ikke tænkt med at dykke med
reserve, da jeg mener det er en falsk sikkerhed.

Men hvad gør jeg med reserveknappen? Er bange for, at den ved en fejl
skal komme til at stå på off og dermed mister de sidste 50 bar.

Har prøvet at se, om man med strips kunne "låse" den fast, men uden
held.

Kan man afmontere reserveknapsdelen?

Eller bør jeg købe en ny ventil til flasken uden reserveknapsdel?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-01-05 21:02

On Sun, 30 Jan 2005 09:10:05 -0800, Michael Kristensen wrote:

> Men flasken er med reserve, og jeg har ikke tænkt med at dykke med
> reserve, da jeg mener det er en falsk sikkerhed.

Enig.

> Men hvad gør jeg med reserveknappen? Er bange for, at den ved en fejl
> skal komme til at stå på off og dermed mister de sidste 50 bar.

Hmm... hvis du gør det til en fast vane når du checker udstyr inden du
hopper i vandet at efterse positionen af ventilen, så skulle det jo ikke
kunne ske. Mener at du også kan se det på dit manometer ved at giver
udslag når du trækker vejret dybt.

> Har prøvet at se, om man med strips kunne "låse" den fast, men uden
> held.
>
> Kan man afmontere reserveknapsdelen?
>
> Eller bør jeg købe en ny ventil til flasken uden reserveknapsdel?

Jeg ville ikke ofre meget tid på at baske med ventilen, hvis du er utryg
ved den, så køb en ny. En alm. enkeltventil koster 3-400kr, måske
findes det billigere.

Thomas

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 30-01-05 23:33

> [...]