Web-side vises korrekt lokalt i IE og fire~
Fra : dhek

Dato : 30-01-05 12:26

Hej gruppe,

Jeg har lavet en web-side, som er baseret på en template. Vælger jeg at åbne
pågældende web-side lokalt ser siden ud præcis som jeg ønsker i både Firefox
og IE. Uploader jeg derimod siden til serveren er det kun i IE den ser
korrekt ud, mens Firefox ikke længere viser den korrekt. Helt konkret drejer
det sig om en tabel, som altså (når jeg vælger at tilgå den på serveren)
ikke overholder den specificerede kollonne-bredde, men blot tildeler den
mindst mulige.

Er der nogen der kan forklare hvorfor det sker?

På forhånd tak
Mvh. Daniel

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 30-01-05 12:37

dhek wrote:

> Er der nogen der kan forklare hvorfor det sker?

Nej, ikke uden at du giver et link, så vi kan se hvad du snakker om.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : dhek

Dato : 30-01-05 15:56

Hej igen,

ja, ok - det skulle jeg selvfølgelig havde gjort. Adressen er:
http://www.konservative.dk/oelstykke/

Håber det hjælper

Mvh. Daniel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-01-05 17:53

dhek skrev:

> ja, ok - det skulle jeg selvfølgelig havde gjort. Adressen er:
> http://www.konservative.dk/oelstykke/

Du har glemt at lægge et billede op:
<http://web.konservative.dk/~oelstykke/spacer.gif>

Et par generelle kommentarer:
- Det er en dårlig ide at anvende rammer (frames), specielt når du
alligevel ikke bruger dem til noget. Rammerne skjuler den rigtige
adresse for brugeren og gør det bl.a. sværere at bogmærke sider.

- Overvej at bruge moderne design-teknikker (div+css) i stedet for
tabelbaseret design. Tabellerne gør koden større end nødvendigt,
den kan gøre siden sværere at bruge for handicappede og det gør
også koden sværere at overskue.

- Når du besvarer indlæg, så skriv dine kommentarer under det du
kommenterer, og slet overflødige citater. Det gør det lettere at
følge med i tråden. Se evt. linket i min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : dhek

Dato : 30-01-05 18:46

Jens Gyldenkærne Clausen skrev

> Du har glemt at lægge et billede op:
> <http://web.konservative.dk/~oelstykke/spacer.gif>

Jep, det er nu rettet

> [...]
> alligevel ikke bruger dem til noget. Rammerne skjuler den rigtige
> adresse for brugeren og gør det bl.a. sværere at bogmærke sider.

Ja, det er jeg da helt enig med dig i - men jeg er faktisk ikke helt klar
over at jeg bruger dem!? Hvordan kommer det til udtryk?

> [...]
> tabelbaseret design. Tabellerne gør koden større end nødvendigt,
> den kan gøre siden sværere at bruge for handicappede og det gør

ok, her er der vist lige noget jeg skal havde fulgt op på ved lejlighed...

Tak for dine tips, det var super dejligt og lige hvad jeg havde brug for

Mvh. Daniel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-01-05 23:42

dhek skrev:

[om rammer]

> Ja, det er jeg da helt enig med dig i - men jeg er faktisk
> ikke helt klar over at jeg bruger dem!? Hvordan kommer det til
> udtryk?

Det link du gav - <http://www.konservative.dk/oelstykke/> - er et
rammesæt med to vandrette rammer. Den øverste har størrelsen 0 og
vises derfor ikke. Den henviser til siden her:
<http://web.konservative.dk/top.htm> - der ikke findes.

Den anden ramme optager hele skærmbilledet, men den reelle adresse
- <http://web.konservative.dk/~oelstykke/> - skjules for brugeren.

> Tak for dine tips, det var super dejligt og lige hvad jeg
> havde brug for

Umiddelbart ser siden fornuftig ud nu (kun set i Firefox), men hvis
du har problemer med den, kan du bare skrive igen. Husk at fortælle
præcis hvad der ikke virker og under hvilke omstændigheder det ikke
virker (se siden her for inspiration:
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>)

NB: Du mangler en alt-parameter på et enkelt billede - bortset fra
det validerer både html og css (fornemt).
--
Jens Gyldenkærne Clausen