Q: VBA.Environ("USERNAME")
Fra : News

Dato : 30-01-05 09:04

Nu er jeg her igen.
Hvordan får man FULL USERNAME
altså hele navnet fra en NT server brugerkonti,
nedenstående henter kun logon navnet:
VBA.Environ("USERNAME")

Venligst
Peter

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 30-01-05 09:40

On Sun, 30 Jan 2005 09:03:49 +0100, "News" <xxxxxx@xxx.bad> wrote:

>Nu er jeg her igen.
>Hvordan får man FULL USERNAME
>altså hele navnet fra en NT server brugerkonti,
>nedenstående henter kun logon navnet:
>VBA.Environ("USERNAME")

Du kan kun få enviromentvariabler der eksisterer ved hvjæl af Environ.
Og "FULL USERNAME" findes ikke standard som enviromentvariabel.
Så enten skal du have FULL USERNAME variablen lavet (eks i login
script), eller hente den i usermanageren.

/Hans

Fra : News

Dato : 30-01-05 10:28

> [...]
> Så enten skal du have FULL USERNAME variablen lavet (eks i login
> script), eller hente den i usermanageren.

Mange tak Hans, det vil jeg se om jeg kan finde ud af,
jeg ved ikke om det fungerer på samme måde i
NT4 og W2K med AD, men jeg må se ad.

Venligst
Peter