'Manics' spørgsmål
Fra : Steen F.

Dato : 29-01-05 18:33

Nogen af jer der kender baggrunden for sangen Empty Souls med Manic Street
Preachers? Handler den om ekstreme fundamentalister siden Twin Towers er
nævnt... eller er det bare en sygelig sammenligning de har lavet??

/Steen

Fra : Hans Hüttel

Dato : 29-01-05 23:00

I artikel <41fbc8cc$0$23050$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
skrev "Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> :

> Nogen af jer der kender baggrunden for sangen Empty Souls med Manic Street
> Preachers? Handler den om ekstreme fundamentalister siden Twin Towers er
> nævnt... eller er det bare en sygelig sammenligning de har lavet??

Man kunne naturligvis tolke sangen som en kommentar til terroristers
"tomme sjæle". Jeg tror dog snarere at det er en dårlig sammenligning
fra deres side. I musikvideoen til samme nummer synger de da også
"...collapsing like a dying flower" i stedet for "collapsing like the
Twin Towers".

Hans