Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
grafik på p5a mobo
Fra : max

Dato : 21-05-01 10:52

den har et par år på bagen, så jeg tænkte et nyt grafik kort og lidt mere ram.. det er over en uge siden. Alt er blevet afprøvet genstalleret flashed opdateret etc.. Det endte med at det gamle grafik kort trident 9750 røg ind igen.. De to nvidia kort jeg prøvede crashede hele tiden.. måske er der en der ude der kan forklare mig hvorfor ... tak fra max

Fra : Thumb

Dato : 21-05-01 14:39

On Mon, 21 May 2001 11:51:41 +0200, "max" <maxartespam@hotmail.com>
wrote:

>den har et par år på bagen, så jeg tænkte et nyt grafik kort og lidt mere ram.. det er over en uge siden. Alt er blevet afprøvet genstalleret flashed opdateret etc.. Det endte med at det gamle grafik kort trident 9750 røg ind igen.. De to nvidia kort jeg prøvede crashede hele tiden.. måske er der en der ude der kan forklare mig hvorfor ... tak fra max

asus v7100 geforce2 mx kan køre på kortet, men kun med agp 1x (ikke
turbo, det sættes i bios).

Jeg har også gode erfaringer med pci creative banshee m. 16 Mbyte ram,
men det er en klasse dårligere end grforce2mx.

Min søn klagede over, at han ikke kunne udnytte agp4x for geforce2 mx.
Så nu bruger han noget bedre med en Thunderbird. Det virker ! (kt133a
chipset, AOpen AK73A, men jeg vil nu ikke anbefale det bundkort, da
det ikke kan OC).

hilsen

John

Fra : tatooo

Dato : 21-05-01 20:29

hej jeg har haft det kort det er godt men da jeg skulle have en nyt
grafikkort geforce1 med ddr ram kunne det ikke kører men fik fat på agp
driver fra www.ali.com/tw
kan ikke huske hvad den hed du kan kigge efter agp driver det var noget med
flow i agp porten var for lille¿
_______________________________________

Fra : Frank Andersen

Dato : 21-05-01 22:13

De eneste "spille" grafikkort du skal forvente vil køre godt sammen med Ali
Aladdin chip er Voodoo3 serien.
Det er noget med at dette chipset ikke giver nok strøm til AGP. men ro på,
du skal lede længe efter bedre grafikkort. Jeg fortryder lidt at jeg solgte
mit til fordel for Radeon. Har prøvet G-Force og Kyro II men det duer slet
ikke. Altså hvis du ser lidt på billedkvalitet i 2D

Frank
max <maxartespam@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9easkg$3h0$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Thumb

Dato : 22-05-01 08:02

wrote:

>den har et par år på bagen, så jeg tænkte et nyt grafik kort og lidt mere ram.. det er over en uge siden. Alt er blevet afprøvet genstalleret flashed opdateret etc.. Det endte med at det gamle grafik kort trident 9750 røg ind igen.. De to nvidia kort jeg prøvede crashede hele tiden.. måske er der en der ude der kan forklare mig hvorfor ... tak fra max

Tatoo siger noget !

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/CHIPSATZ/ALI/

der er den aliagp173e

hilsen

John

Fra : Hellfire

Dato : 24-05-01 00:17

> [...]
igen.. De to nvidia kort jeg prøvede crashede hele tiden.. måske er der en
>der ude der kan forklare mig hvorfor ... tak fra max

Mit råd er: Slå AGP Read Burst fra i BIOS, og brug ALIAGP v. 1,54. Det er
ikke den nyeste, men den er kanon stabil. Dette råd gælder også for
TNT/TNT2/-Ultra.

Fra : max

Dato : 24-05-01 23:41

Waw hvor er i søde.. Jeg vil prøve alle jeres forslag og være en klogere mand, om det virker eller ej.. Næste gang spør jeg inden jeg mister håret.. t.T & H.. mucho tak max

Hellfire <henrik-paulsen@get2net.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:ixXO6.455$W45.14487@news.get2net.dk...