kan man fjerne scroller i firefox?
Fra : Tony Karlsson

Dato : 29-01-05 12:54

Kan man i firefox gøre som i IE, bruge ' scroll="no" '
(den virker ikke) med en anden "komando" , har lavet et div med
overflow=auto og ønsker kun en scrollbar der?

Har siddet og rodet med det et par timer, og er ved at opgive det.

Håber i kan hjælpe. (siden ligger lige nu kun på maskinen "localhost")

Fra : Tony Karlsson

Dato : 29-01-05 13:48

har lige fået lavet et link: http://83.72.65.86/

Fra : Henny

Dato : 29-01-05 14:58

> har lige fået lavet et link: http://83.72.65.86/
>
> "Tony Karlsson" <tony@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

I dit stylesheet, sæt

overflow: hidden;

på body. Så forsvinder scrolleren i alle browsere.

Mvh.

Henny

Fra : Tony Karlsson

Dato : 29-01-05 15:20

Hej henry.

Mange tak.... den havde jeg lige glemt at jeg kunne bruge... var lige ved at
slette hele molivitten, og blot beholde det jeg nu har haft i 2 år...
er blevet træt af frames, og selve layoutet.

mvh
tony
(www.knosty.dk)

Fra : Tony Karlsson

Dato : 29-01-05 15:21

ups.. sorry Du hedder henny... sorry.... *SS*

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-01-05 17:43

Tony Karlsson wrote:
> Kan man i firefox gøre som i IE, bruge ' scroll="no" '
> (den virker ikke) med en anden "komando" , har lavet et div med
> overflow=auto og ønsker kun en scrollbar der?

> har lige fået lavet et link: http://83.72.65.86/

Kig på denne side, den kan gøre det, du ønsker:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Tony Karlsson

Dato : 29-01-05 18:32

Hej Erik.
Nu har jeg prøvet at lege lidt med det du gav mig..

nu er problemet blot noget andet... scroleren forsvinder under bunden af
siden.... hvordan laves det?? det var derfor jeg ville bruge et script som
bestemte størelsen på det div.
som du nok har opdaget er det jeg sidder og roder med noget inde fra
hjemmesideskolen.. men det virker blot ikke efter hensigten.

mvh

tony(http://83.72.65.86)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-01-05 18:47

Tony Karlsson wrote:
> [...]
> som du nok har opdaget er det jeg sidder og roder med noget inde fra
> hjemmesideskolen.. men det virker blot ikke efter hensigten.

Du mangler at sætte dette ind i din css:

body>div#topbar {
position:fixed;
}

body>div#menu {
position:fixed;
}

body>div#footer {
position:fixed;
}

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Tony Karlsson

Dato : 29-01-05 19:06

hej erik.

vil du gå ind og chekke det jeg har lavet? det burdte at virke efter hvad du
siger..
Det gør det ikke..

mvh

tony(http://83.72.65.86)

Fra : Tony Karlsson

Dato : 29-01-05 19:51

ups.. det er i IE.. i toppen.. den forsvinder....

mvh

tony(http://83.72.65.86)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-01-05 23:17

Tony Karlsson wrote:
> ups.. det er i IE.. i toppen.. den forsvinder....

> (http://83.72.65.86)

Det virker da fint nok hos mig. Du skal bare have tilføjet noget tom ekstra
højde i bunden af <div id="indhold">, eventuelt ved at tilføje

Jeg kan ikke hverken i FF eller IE se den nederste linje tekst:

.... hentet fra kildekoden.

I øvrigt er der ingen grund til at encode de danske bogstaver æøåÆØÅ, når du
bruger tegnsæt iso-8859-1. Det virker helt fint med bogstaverne indtastet
direkte.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Tony Karlsson

Dato : 29-01-05 23:34

Hej erik.

prøv at se scrolleren i højre side, øverst i IE. jeg kan ikke se pilen. kan
du? har du en ide til hvordan det kan løses?

mvh.

Tony (http://83.72.65.86)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-01-05 00:02

Tony Karlsson wrote:

> prøv at se scrolleren i højre side, øverst i IE. jeg kan ikke se
> pilen. kan du? har du en ide til hvordan det kan løses?

Du har i din IE-css dette:

#top, #footer{
width:98%;
}

Det passer ikke helt med, at din dop hedder <div id="topbar">

Ovenstående kode skal rettes til:

#topbar, #footer{
width:98%;
}

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Tony Karlsson

Dato : 30-01-05 00:08

hej Erik.... sorry det var min fejl... har lavet en fejl i koden... sorry..
Og mange tak for hjælpen....

lige et spørgsmål.... når jeg bruger bruger tegnsæt iso-8859-1, kan dem med
ikke danske tegn så se hvad der står? har nogle venner i sydafrika, som også
gerne skulle kunne læse den.?

ihvertfald, mange tak for hjælpen, og for tiden du nu har brugt.

med venlig hilsen;

Tony Karlsson (http://83.72.65.86)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-01-05 00:44

Tony Karlsson wrote:

> lige et spørgsmål.... når jeg bruger bruger tegnsæt iso-8859-1, kan
> dem med ikke danske tegn så se hvad der står? har nogle venner i
> sydafrika, som også gerne skulle kunne læse den.?

Ja, der skulle ikke være nogen problemer der.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk