Dato spørgsmål.
Fra : Dennis Olesen

Dato : 29-01-05 10:50

Jeg har skrevet følgende:

import java.util.*;

public class opgave2
{
public static void main (String[] arg)
{
Date netopNu;
Date dagsDato;
int iMorgen;´

// Jeg henter dato og klokkeslet
netopNu = new Date();
// Jeg henter dags dato og ligger en til
iMorgen = netopNu.getDate()+1;
// Jeg prøver at ligge den nye dato over i variablen dagsDato.
dagsDato = netopNu.setDate(iMorgen);
}

Mit problem er at jeg ønsker at se dato`en imorgen i variablen dagsDato. Den
skal af Dato typen da jeg ønske års tallet og klokkeslettet også. Min
compiler skrive incompatible type til dagsDato linien:

Håber der er nogen som forstår mit spørgsmål.
--

MVH
Dennis Olesen

En klog mand har sagt alt begyndelse er svært !

Fra : anonymous

Dato : 29-01-05 11:47

Dennis Olesen wrote:
> [...]
>
> MVH
> Dennis Olesen
>
> En klog mand har sagt alt begyndelse er svært !

Jeg er bange for, at du bliver nødt til at starte forfra: Det meste af
Date klassen er depricated. Sun har fundet det betimeligt at komplicere
datoer til et punkt, hvor det næsten ikke er til at følge med. Du skal
kigge på GregorianCalendar i java.util.
Hvis din skoleopgave stadig bruger Date, ville jeg skifte lærer.
Her er et godt udgangspunkt: http://www.ekspertguide.dk/

Fra : Dennis Olesen

Dato : 30-01-05 11:26

Tak for svarene. Der er noget at arbejde vidre med

--
MVH
Dennis Olesen

Fra : jesper

Dato : 29-01-05 11:45

Dennis Olesen wrote:

> [...]
>
> MVH
> Dennis Olesen
>
> En klog mand har sagt alt begyndelse er svært !
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/java/util/Calendar.html#roll(int,
boolean)