Tabt "blændprop"
Fra : Sand

Dato : 21-05-01 11:50

Hej NG,
Nu gik Bol d'Oren ellers lige så god, men sådan skule det ikke være!

Efter en ~50km tur i går, opdagede jeg , at den pludseligt lugtede varm
og der dryppede olie fra motoren.
Det viste sig at være en "blændprop", som sidder foran på topstykket, i
forbindelse med spændeskruen til den øverste knastkæde. Proppen var
simpelthen væk, så returløbsolien kunne jo lige komme ud af det hul og
ned på forrørene. Heldigvis har den ikke mistet noget olie af betydning,
og den varme lugt stammede fra olien på forrørene.
Men jeg fatter ikke hvor dan det er sket, da det ikke var en belastende
tur den var på.
Min tanke er måske at motoren måske har været så varm på
Silkeborg-turen, at proppen simpelthen er blevet løs, lyder det
sansynligt ??

Nu skal jeg så have fundet ud af om man kan få den som reservedel, eller
jeg selv må igang med at dreje en i alu.
Nogen der har oplevet det samme???

--
Mvh. Sand

Fra : Kim E.

Dato : 21-05-01 21:18

Hej Sand

[Snip]
> Min tanke er måske at motoren måske har været så varm på
> Silkeborg-turen, at proppen simpelthen er blevet løs, lyder det
> sansynligt ??

Hmm, nej egentlig ikke :) Mon ikke snarer proppen måske har været
revnet? Nå whatever du skal ihvetfald have en anden I

> Nu skal jeg så have fundet ud af om man kan få den som reservedel, eller
> jeg selv må igang med at dreje en i alu.
> Nogen der har oplevet det samme???

Jeg har kørt Boldore i snart 10 år og ikke været ude for det, mon ikke der er en god
chance for at finde den hos en hugger?

Ses derude...
Kim E.
Boldore "Streetfighter"

Fra : Sand

Dato : 22-05-01 06:56

"Kim E." <ellevang@dateam.com> wrote in message
> Hmm, nej egentlig ikke :) Mon ikke snarer proppen måske har været
> revnet? Nå whatever du skal ihvetfald have en anden I
Ikke umuligt, at den har været revnet

> Jeg har kørt Boldore i snart 10 år og ikke været ude for det, mon ikke
der er en god
> chance for at finde den hos en hugger?
Jeg var i går nede ved Mini-Motor i Kolding og efter gennemsyn af
mikrofilmen fandt jeg sgu stumpen, og minsandten om den ikke kunne
hentes hjem til i dag, fra en anden forhandler. Det er da til at have
med at gøre. :0)

Den nye bliver sikret med LocTite og kørnerprikker.

Boldore "Streetfighter"
Se det kan vi lide! :0)

Fra : Brian

Dato : 21-05-01 22:49

Hey Snad...øhh Sand.

Nu hvade jeg jo motoren pillet af min så jeg kunne skrue pille rense dreje,
osv.Da jeg kom til den der blændeprop, sad den så godt fast, at ja den var
ikke såen lige at få af. Der sidder vist nok en skru der låser proppen fast.
Kan den være raslet løs, osv...????
Nå men Mc Touring i Viby har i hvertfald en masser reservedele på loftet.
´Det er da et kik værd

BRian.W.

" oxo i pit .Rensning af karboriderne, da den til sidst kun kørte på 2 cyl.,
og sendte den resterende benzin ud gennem overløbet....øvøvøvøv . det er dog
skiftet....såååå vi ses derude.Kik efter en blå bold `Or i Århus.

--
**** W.A.F ****

Fra : Armand

Dato : 22-05-01 00:13

Sand <andpe_96@hotmail.com> skrev i en news:9earv0$da5$1@sunsite.dk...

> [...]
motoren
> måske har været så varm på turen, at proppen simpelthen er blevet løs,

Tjaeh :-/

Jeg synes at det mest af alt minder om høj underkompression
men modellen er jo helt nyrestaureret, ikke?

Er motorudluftningen måske blevet klemt eller blændet af, således at
gearkassen/krumtaphuset ikke kan slippe af med underkompressionen :-/

--
Armand.

Fra : Sand

Dato : 22-05-01 07:02

> Jeg synes at det mest af alt minder om høj underkompression
> men modellen er jo helt nyrestaureret, ikke?
Jo, og jeg har også tjekket underkompressionen efterfølgende, men
udluftningen fejler ikke noget, i begge sider.

> Er motorudluftningen måske blevet klemt eller blændet af, således at
> gearkassen/krumtaphuset ikke kan slippe af med underkompressionen :-/
Det er en mulighed, selv om jeg synes de sidder sådan, at de ikke skulle
kunne klemmes sammen, men man skal aldrig sige aldrig. :-/

Mvh. Sand
|| Bol d'Or ||

Fra : Sand

Dato : 23-05-01 14:03

"Sand" <andpe_96@hotmail.com> wrote in message
Nu har jeg anskaffet mig de nye prop, som er lavet af alu, med en
gummilegering udenpå.
Den er nu "banket" i, sammen med lidt LocTite, og jeg har nu kørt 100km
uden tegn på, at den vil ud igen!!.
Min-Motor havde heller ingen endegyldig løsning på, hvorfor det var
sket, men de mente at det kunne skyldes gummiets udtørring pga af de
store temperaturforskelle, og den løsning vil jeg da heller ikke afvise.

Mvh. Sand