Forsikringsskader og brugte dele.
Fra : Jens Jessen

Dato : 21-05-01 11:37

Jeg er journalist og skal i gang med at skrive om forsikringsskader, og i
den forbindelse beder jeg Nyhedsgruppen om hjælp. Jeg vil undersøge om
forsikringsselskaberne siger at der skal bruges brugte dele til reperation
af motorcyklen, når den har nogle år på bagen.
Skriv venligst til mig. Det behøver ikke at være langt. Vil gerne have
oplysning om forsikringsselskab, skaden og motorcyklens alder. Evt. mere,
hvis der er noget specielt.

På forhånd tak.

Venligst Jens Jessen.

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 21-05-01 21:12

"Jens Jessen"
> [...]
> forsikringsselskaberne siger at der skal bruges brugte dele til reperation
> af motorcyklen, når den har nogle år på bagen.
SNIP
*************************
Da min Bandit (dog kun 1,5 år gl.) blev skadet sidste år spurgte jeg
bekymret forhandleren om den nu ville kunne blive så god som ny. Til dette
svarede han (Skjern MC) at jeg ikke skulle være bekymret: I modsætning til
på en bil, så begyndte man ikke at lappe og "rette op", men udskiftede i
stedet delene - så jeg havde ingen grund til bekymring. Maskinen ville
absolut blive så god "som ny".

Jeg havde dog ikke haft grund til bekymringer, da maskinen blev erklæret
total-skadet.
--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125