Baggrund skal fjernes fra billede
Fra : x-itin

Dato : 29-01-05 01:48

Hey!
Jeg sidder og ska lave en flash animation til multimedie faget i
skolen og der ska jeg ind og bruge nogle billeder fra nettet, men
hvordan kan jeg lettest fjerne baggrunden fra fx et jpg billede
uden jeg skal til at gemme det som et gif billede fordi så bliver
det måske dårligere i kvaliteten...
Jeg har læst at man kan bruge Macromedia Fireworks, men er der
andre måder at gøre det på?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peo

Dato : 31-01-05 09:48

fjern de dele af billedet du ikke ønsker i et billedbehandlingsprogram
(f.eks. PhotoShop), gem en kopi af billedet som en 24-bit png-fil
(gennemsigtig) og hent denne ind i flash.

peo

Fra : emil bah

Dato : 28-02-05 11:28

x-itin wrote:
> [...]
> det måske dårligere i kvaliteten...
> Jeg har læst at man kan bruge Macromedia Fireworks, men er der

Du kan også evt. bruge "break bitmap" efter du har importeret billedet i
Flash.