Det kan ikke passe.......
Fra : Tikka

Dato : 28-01-05 22:40

Hej

Jeg har lige været i den lokal Jagt og Fiske pusher forretning i dag.

De ville have næsten 200 kr. for en Jagt DVD........DE HAR 40 FORSKELLIGE
(40x200=8000KR UHA UHA UHA UHA)
(Ja også for den sags skyld Fiskefilm.)

Det er måske også billig nok, men kan man ikke leje/låne
Jagt DVD film nogen Steder, når man ikke har råd til at købe ?????

Hvad med biblioteket/Blockbuster/Bogart eller andre steder ???
Har du nogle du vil udleje for at holde din pris nede......???
IKKE VHS (Det er forældet, og jeg har smidt min VHS video væk.)

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh. Tikka (Randers)

Fra : Michael Nielsen

Dato : 29-01-05 02:02

Tjooeeee, det er squ rigtig nok, - jeg har oxo søgt mange steder men har
intet kunne finde til leje/lån, - eneste mulighed for at spare lidt er at gå
sammen med andre og så købe forskellige film og så låne af hindanden....

Mich

Fra : Kito

Dato : 29-01-05 09:08

Tja, det er nok derfor det kan betale sig at kopiere, selv om det ikke er
helt lovlig. Var prisen mindre ville jeg nok købe flere dvd film.

vh
Poul

Fra : Torben F@rum

Dato : 29-01-05 09:21

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Tja, det er nok derfor det kan betale sig at kopiere, selv om det ikke er
> helt lovlig. Var prisen mindre ville jeg nok købe flere dvd film.
>
> vh
> Poul

Vi kan sagtens blive enige om at prisen er for høj, og det er den fordi der
bliver købt for få, de omkostninger der er ved at producere mm. skal jo
fordeles på færre købere.

Den med at "det ikke er HELT lovligt at kopiere" er vist en gradbøjning af
format

--
Med venlig hilsen Torben Farum, 9300 Sæby

Fra : Arne Jensen

Dato : 29-01-05 13:45

On Sat, 29 Jan 2005 09:20:39 +0100, "Torben F@rum" <farum@city.dk>
wrote:

> [...]
>fordeles på færre købere.
>
>Den med at "det ikke er HELT lovligt at kopiere" er vist en gradbøjning af

Nu er det bestemt ikke en diskution der hører til her, men jeg vil
blot sige:
Er det ikke påfaldende at hver gang musik/fiilm branchen finder et nyt
format skal prisen voldpules, til trods for at den teknik de får til
rådighed sænker omkostningerne.
Fra LP til CD. Mindst 20 kroner stykket.. Til trods for lavere
produktionspris.....ovs
Ikke dermed sagt at jeg billiger kopiering.. Videre diskution skal
vidst foregå i en helt anden gruppe:)

Fra : Tikka

Dato : 30-01-05 08:58

Hej TAK for de mange svar.
Men det kan vi jo ikke få billigere film af ?????

Jeg har set på TV at det faktisk er lovligt at kopiere til eget forbrug.....

Det skal jo altså drejes lidt..........

Jeg må faktisk godt købe en Jagt DVD og kopiere den i eksemplarer til eget
forbrug
men de må ikke fjernes fra hus standen........OG DERMED IKKE SÆLGES.......

Så kommer det intressante.......... Men bliver jeg træt af filmen, må jeg
faktisk godt sælge den.
Og beholde kopien ????????? Ja det lyder helt åndsvagt men efter TV må man
altså godt.........

Jeg har desværre ingen brænder, så kunne jeg jo bare købe filmen og kopiere
den og sælge den igen.
Men hvis du/i har brænder kunne vi jo lave en fin forretning.

Første mand køber filmen.
Brænder den og sælger den så vidre til næste for 50 kr. man får en
kvittering og har så bevis for man har haft originalen.

Det kræver vi er fire mand.

Og så hvis vi kan samle 4 mand vil jeg lige undersøge sagen nærmere for at
være sikker på det nu også er lovlig
for jeg vil intet risikere (bøderne er jo enorme) , vi skal bare have det på
skrift at det også er lovligt fra Pålidelig kilde selvfølgelig...(Politi)

Jeg så det som sagt i TV, tror det var i programmet Boogie (men er ikke helt
sikker)

Mvh. Tikka

Fra : ERIK PRESTMO

Dato : 30-01-05 20:57

Det som er HELT sikkert, BOOGIE, er at jeg har en vakker bro til salgs i
London!

Du er kanskje interessert!!

--
ErikP

Ladebokens hjemmesider:
http://ladeboken.tripod.com/index.htm
Spesialfeltprogrammet:
http://spesialfelt.tripod.com/index.htm

Fra : Smirge

Dato : 02-02-05 10:11

> [...]
> faktisk godt sælge den.
> Og beholde kopien ????????? Ja det lyder helt åndsvagt men efter TV må man
XSnipX
Ja, men idet du sælger filmen, har du ikke længere den originale film, og er
dermed forpligtet til at destruere kopien....træls, men sådan er det.

Smirge

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-02-05 16:54

> [...]
er
> dermed forpligtet til at destruere kopien....træls, men sådan er det.

Ja ja, man kan da altid forsøge, - har du aldrig forsøgt noget som er
mislykkedes ?

Michael