bil i californien
Fra : karian.hp

Dato : 26-01-05 21:32

vi er 4 voksne som skal til usa til maj i 3 uger og nu er vi i tvivl
om hvilken bil vi skal leje håber i kan hjælpe

Hetz har anbefalet denne "Minivan - Ford Freestar or Similar "
men vi har lejet denne "Standard 4WD/AWD - Explorer, Envoy or Similar
" hvilken er bedst egnet til vores tur regner med at vi skal kører ca
3500 km

mvh

knud

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 26-01-05 22:31

"karian.hp" <khp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men vi har lejet denne "Standard 4WD/AWD - Explorer, Envoy or Similar
> " hvilken er bedst egnet til vores tur regner med at vi skal kører ca

Skal i køre meget i kuperet tærren ville en explorer nok være at foretrække,
men ingen af bilerne tror jeg i vil blive skuffede over. Men prøv at spørge
i dk.fritid.bil hvis du vil have mere detaljeret info omkring bilerne el.
videre rådgivning.

/Lars

Fra : Søren S. Pedersen

Dato : 27-01-05 07:02

Hej

Vi var i Californien i 1992 og var der en måneds tid i lejet bil. Vi blev
anbefalet at leje
en "FULL SIZE". Det har vi ikke fortrudt siden. Hertz har ret. I skal leje
en stor bil.
Der er enorme afstande og der er varmt ude i ørkenen.
Men hvorfor leje hos Hertz. Der er masser af udlejningssteder i og omkring
LA international airport
som er meget billigee end Hertz.
God tur.

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-01-05 07:21

"karian.hp" <khp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> men vi har lejet denne "Standard 4WD/AWD - Explorer, Envoy or Similar
> " hvilken er bedst egnet til vores tur regner med at vi skal kører ca

Der er ingen grund til at leje 4wd. I skal vel bare køre på almindelig vej.
Vælg en ikke for lille bil. Forkæl evt. jeg selv med en gruppe G, så har I
god plads til alle incl. bagagen, se dette link:
http://www.travel-partner.dk/html/usa1.html

mvh
Preben

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-01-05 07:40

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message
> [...]
> Vælg en ikke for lille bil. Forkæl evt. jeg selv med en gruppe G, så har I
> god plads til alle incl. bagagen, se dette link:

Her er det rigtige link:
http://www.travel-partner.dk/html/Bil%20modeller.html

Fra : Per

Dato : 27-01-05 07:47

> [...]
> men vi har lejet denne "Standard 4WD/AWD - Explorer, Envoy or Similar
> " hvilken er bedst egnet til vores tur regner med at vi skal kører ca

Kan anbefale Thrifty udlejning. De er noget billigere end Hertz, men har god
service. Vi lejede en Dodge Entrepid. Det er en rigtig fed og stor bil.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 27-01-05 14:23

">
> Kan anbefale Thrifty udlejning. De er noget billigere end Hertz, men har
> god service. Vi lejede en Dodge Entrepid. Det er en rigtig fed og stor
> bil.

Jeg vil så supplere med Holiday Autos i Danmark (www.holidayauto.dk) .
Undersøg også, med det selskab hvor I har bestil flybilletter. Man kan ofte
få billige pakkeløsninger.

Jeg vil så gå lidt imod de øvrige indlæg her i gruppen. Vi har bestilt den
næstmindste bil hver gang, og været meget tilfredse. Ofte har de slet ikke
den størrelse, og man får så en full-size uden ekstra beregning. Ofte kan
man også up-grade på stedet, for en lavere pris, end hvis man havde gjort
det hjemmefra. Endelig har alle biler AC og cruise-controle.
Hastighedsgrænserne er også meget lave, så der er ikke nogen grund til at
bruge penge på en stor bil. Det eneste man bør være opmærksom på er
baggagerummet. Det er ofte meget småt, så er I 4 med meget baggage, kan det
være nødvendigt at leje en stor bil. Nå jo - der er også dem, der gerne vil
prøve at køre i en MEGET stor bil eller convertible, og så er USA nok det
billigste sted at prøve det.

Kennet
--
og hvor går turen hen næste gang ??
se det på www.pernille-kennet.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-01-05 17:50

Kennet og Pernille wrote:

> Hastighedsgrænserne er også meget lave, så der
> er ikke nogen grund til at bruge penge på en stor bil.

Hvornår har store biler været specielt egnede til høje hastigheder. IMHO er
det nærmest omvendt!

Mit bud på en god udlejer (har et par gange været billigste mulighed for
mig) er:
http://argusrentals.com/

Det er helt til grin at de konsekvent er væsentligt billigere end det firma,
de bruger som leverandører (Alamos) - men sådan er det.

vh
Jan
--
Rejsedagbog fra campingtur (første halvdel) i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm