Chios
Fra : Helle

Dato : 26-01-05 21:26

Hejsa

Nu har jeg brugt hele aftenen på lede efter lejligheder og anden information
om Chios (en af de nordøst-ægæiske øer i Grækenland).

Det tager rigtig lang tid at kigge forbi alle disse sider, og jeg vil derfor
bede om lidt hjælp ... Lejligheder kan jeg finde masser af, jeg er bare
usikker på hvilket område af Chios vi skal tage til.

Vi er to familier der skal af sted, vi har hhv. 2 og 3 børn i alderen 7-11
år. Vi vil gerne bo i et område, der ikke er alt for turistet - men heller
ikke alt for øde. En god strand er et must, da det er det der gør forskellen
for ungerne. Vi vil også gerne tage lidt rundt og kigge på byer, ruiner og
diverse seværdigheder.

Jeg har bla. kigget på Pyrgi, Karinda Bay - men er det for øde, og vil det
da være et must at leje bil?

Hvis der er nogle der vil dele ud af deres personlige erfaringer med Chios
vil jeg være lykkelig ...

Helle

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 26-01-05 22:01

On Wed, 26 Jan 2005 21:25:57 +0100, Helle wrote:

> [...]
> diverse seværdigheder.
>
> Jeg har bla. kigget på Pyrgi, Karinda Bay - men er det for øde, og vil det

Jeg har ikke vært i Karinda, men ifølge 2001-utgaven av
Anavasi-kartet(gps-kompatibelt), er det grusvei helt fra Pirgi og ned. Ikke
at det trenger å bety noe for kvaliteten på veien, men det tyder iallfall
på at det ikke er den store trafikken Jeg tror nok at jeg ville satse på
å leie bil for å komme rundt derfra!

I forhold til avstand til severdigheter etc. kan man vel like gjerne bo i
Karinda som andre steder, øya er jo ikke _så_ stor!

Jeg sitter med en prisliste fra 2004(helt lik 2003) og der begynner prisen
på leiebil i høysesongen på 34 Euro pluss kaskoforsikring, pluss 0,25 Euro
pr/kilometer, men leier man mer enn 3 dager får man somregel fri
kjørelengde. Ikke ta prisene helt alvorlig, kanskje er det andre selskaper
med lavere priser, og helt sikkert kan man forhandle om en god pris.
Kanskje hotellet i Karinda alt _har_ forhandlet frem en god pris for sine
gjester? De nevner jo iallfall leiebil på sine sider.

Hvordan bussrutene er, avhenger også av når på sesongen dere reiser. F.eks
var vi i mai 2000 i Agia Fotia. Da gikk det to busser, en om morgenen og en
om kvelden. I juli/august går bussene "hele" dagen, og man kan greit ta seg
frem og tilbake uten den store ventingen.

Karinda ser ut til å være et nydelig sted! Jeg noterer meg det på listen
over "må-se-steder"!

> Hvis der er nogle der vil dele ud af deres personlige erfaringer med Chios
> vil jeg være lykkelig ...

Det er bare å spørre ivei

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite

Fra : Peter Cardow

Dato : 29-01-05 19:35

Hej Helle

Skøn Ø..... se mere på vores site, her kan du se mere om bl.a. Anavatos,
Pyrgi, Nea Moni ........... )

Link: http://www.cardow.dk/

Hilsen

Peter Cardow

Fra : Helle

Dato : 30-01-05 13:24

Hej Peter

Skøn site - problemet er nu bare, at man får lyst til at besøge flere øer

Takker!

Helle

Fra : Peter Cardow

Dato : 30-01-05 21:47

Hej

Tjaa... man må af og til løbe en risiko hvis man vil opleve noget nyt....
skriv endelig hvis i vil vide mere....

Hi

Peter