kan man give browseren (IE) en fast større~
Fra : Nicolej Rasmussen

Dato : 26-01-05 14:27

jeg har en side som jeg gerne vil ha vist i en fast størrelse...
kan man det og hvordan gør man? på forhånd tak for hjælpen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MooreHojer

Dato : 26-01-05 14:36

"Nicolej Rasmussen" <bifrost@pc.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har en side som jeg gerne vil ha vist i en fast størrelse...
> kan man det og hvordan gør man? på forhånd tak for hjælpen...

Prøv at høre i:
dk.edb.internet.webdesign.clientside

--
Moore Hojer

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-01-05 15:08

Den 26-01-05 14.27 skrev Nicolej Rasmussen følgende:
> jeg har en side som jeg gerne vil ha vist i en fast størrelse...
> kan man det og hvordan gør man? på forhånd tak for hjælpen...

Som Moore Hojer skriver, kan det klares med JavaScript. Men... Det
virker ikke i alle browsere, for eksempel ikke hvis JavaScript er slået
fra, eller hvis den slags er blokeret, hvilket nemt gøres i alternative
browsere som Firefox og Opera. Og endelig risikerer du at løbe ind i
problemer, hvis du vil lave browservinduet større end brugerens
skærmopløsning.

Og så er der den helt oplagte begrundelse til at lade være: Når brugeren
har valgt en bestemt størrelse, er det nok fordi brugeren foretrækker
den størrelse. Der er ingen grund til at genere brugeren, medmindre du
gerne vil undgå besøgende på hjemmesiden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : søren

Dato : 26-01-05 15:30

Nicolej Rasmussen wrote:

>jeg har en side som jeg gerne vil ha vist i en fast størrelse...
>kan man det og hvordan gør man? på forhånd tak for hjælpen...

Hele ideen med HTML er at browseren ud fra koden genskaber siden så den
passer individuelt på den enkelte brugers skærm og printer.
Hvis man virkelig ønsker et fast format kan man lave det i Adobes
pdf-format. Adobe reader kan oven i købet vise filerne i mange browsere

--
Søren

Fra : Lobais

Dato : 26-01-05 18:54

Wed, 26 Jan 2005 13:27:16 +0000. skrev Nicolej Rasmussen:
> jeg har en side som jeg gerne vil ha vist i en fast størrelse...
> kan man det og hvordan gør man? på forhånd tak for hjælpen...

Enten ændrer man siden, eller også dropper man at lave den. Jeg ville
hade hvis mit nøje opsatte browser-vindue begyndte at ændre størelse
fordi jeg besygte en eller anden side.
Det kan dog gøres med noget javascript, jeg vil virkelig råde dig til at
lade være.

--
Lobais - http://thomas.ahle.dk/
Einstein - Science without religion is lame, religion without science is blind.

Fra : Nicolej Rasmussen

Dato : 27-01-05 13:20

Lobais wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> fordi jeg besygte en eller anden side.
> Det kan dog gøres med noget javascript, jeg vil virkelig råde dig til at

okay tak for jeres svar.. de har givet lidt stof til eftertanke... og jeg tror at
jeg finder på noget andet.. tak

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-01-05 14:47

Prøv også at læse http://html-faq.dk/2019.asp