Paint i vinduer
Fra : Lobais

Dato : 26-01-05 12:12

Hej, når jeg skriver applets kan jeg tegner billeder, streger osv. med
paint() og repaint(). Hvordan gør jeg det i et vindue program?

--
Lobais - http://thomas.ahle.dk/
Einstein - Science without religion is lame, religion without science is blind.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 26-01-05 13:32

Hej Thomas,

> Hej, når jeg skriver applets kan jeg tegner billeder, streger osv. med
> paint() og repaint(). Hvordan gør jeg det i et vindue program?

Du gør det samme.

Hilsen Niels

Fra : Lobais

Dato : 26-01-05 16:53

Wed, 26 Jan 2005 13:32:10 +0100. skrev Niels Dybdahl:

> Hej Thomas,

> Du gør det samme.

Men repaint er da en applet ting, jeg får kompilerfejl når jeg ikke
arver fra applet. Er man nødt til det?

Fra : torben

Dato : 26-01-05 23:42

Lobais wrote:

> Men repaint er da en applet ting, jeg får kompilerfejl når jeg ikke
> arver fra applet. Er man nødt til det?

Applet og JFrame (Frame) er begge nedarvet fra Component klassen, hvor
metoden er defineret.

Mvh. Torben

Fra : Lobais

Dato : 27-01-05 07:50

Wed, 26 Jan 2005 23:41:57 +0100. skrev torben:

> Applet og JFrame (Frame) er begge nedarvet fra Component klassen, hvor
> metoden er defineret.

Hm, når jeg prøver at arve fra JFrame får jeg:
"
Bonobo accessibility support initialized
GTK Accessibility Module initialized

GThread-ERROR **: GThread system may only be initialized once.
aborting...
"

Men det er jo nok min egen skyld, da mit program kører java-gnome. Så
må jeg vel bare undersøge om den ikke har et eller andet svar på paint...

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 27-01-05 10:40

> [...]
>
> Men det er jo nok min egen skyld, da mit program kører java-gnome. Så
> må jeg vel bare undersøge om den ikke har et eller andet svar på paint...

Et "standalone" java program har en main funktion som normalt laver et
objekt som er nedarvet fra JFrame eller lignende. Det objekt kan sagtens
anvende repaint.

Du kan faktisk skrive dit program så det både kan køre som applet og
"standalone" ved at tilføje en main funktion til din Applet og lade den lave
en Frame som du placerer appletten i.

Hilsen Niels