gammelt technisub 2x7 flaskesæt
Fra : Andreas Paulsen

Dato : 25-01-05 21:12

Hej Gruppe

Jeg er ganske nybegynder så bær venligst over med dumme spørgsmål :))

Jeg har lige fået foræret et gammelt 2x7L technisub flaskesæt, det har stået
med tryk på i ca 10 år
og skal naturligvis trykprøves. Der er 2 stk bøjle udtag på det, men en af
ventilerne går noget stramt.
Derudover er der en reserve knap.
Der skulle vel ikke være nogen her på Vesterbro eller omegn der har tid og
lyst til at give mig et godt råd
mht til renovering af hanetollen og ventisædet, eller hvordan det nu ser ud,
jeg har ikke haft det skilt ad.
Jeg vil foretrække at gøre det selv men hvor kan man ellers få det gjort til
en fornuftig penge ?

Trykprøvning er vel hos Force ?

Hilsen
Andreas

Fra : HKN

Dato : 25-01-05 23:16

Jeg er ganske nybegynder så bær venligst over med dumme spørgsmål :))

Der findes ingen dumme spørgsmål - kun dumme svar, som du sikkert kan finde
mange af hvis du surfer lidt rundt i denne og andre nyhedsgrupper

> [...]
ud,
> jeg har ikke haft det skilt ad.
> Jeg vil foretrække at gøre det selv men hvor kan man ellers få det gjort

Jeg ville personligt skifte ventilerne, men det er op til dig at vurdere om
de udgør en sikkerhedsrisiko. Her er der så en udfordring, da det formentlig
er konisk eller 3/4" gevind i flaskerne, som ikke bruges længere. Du kan evt
kontakte mig direkte, hvis du får brug hjælp til dette. Jeg har selv
renoveret en del gamle 10L flasker, uagtet at jeg flere steder fik den
besked at det ikke kunne svare sig.

Prøv hos Kingfisher på Vesterbro (de har vist lige skiftet navn?)

> Trykprøvning er vel hos Force ?

Ja, medmindre du vil lade en lokal dykkerbutik tage sig af det og betale dem
for det? Force klarer det fra dag til dag.

Mvh
Henrik

Fra : Andreas Paulsen

Dato : 26-01-05 09:52

> [...]
> besked at det ikke kunne svare sig.
>
> Prøv hos Kingfisher på Vesterbro (de har vist lige skiftet navn?)
Hej Henrik
tak for dit svar, jeg kontakter dig helt sikkert senere.

Ja umiddelbart havde jeg egentligt tænkt mig at beholde ventilerne, men de
kræver nok en renovering -
dog har jeg set at dktechgear sælger en komplet bro for 1000 kr (så er det
jo lige om den passer på flaskerne)
så det er lige ved det ikke kan betale sig hvis jeg ikke gør det selv. En af
ventilerne er utætte og blæser luft op omkring tollen hvis man rykker på
den.
Nå der er nok ikke andet for at afmonterer flaskerne og skille det ad.

hilsen
Andreas

Fra : Søren Ravn

Dato : 26-01-05 15:17

> dog har jeg set at dktechgear sælger en komplet bro for 1000 kr (så er det
> jo lige om den passer på flaskerne)

Det tror jeg ikke den gør

Søren Ravn

Fra : HKN

Dato : 26-01-05 18:56

> Det tror jeg ikke den gør

Det tror jeg heller ikke

Det er M25 gevind og det er der ikke på dine 2x 7L

-Henrik