Kan man #include en normal tekst-fil?
Fra : Allan Juhl Petersen

Dato : 25-01-05 19:26

Jeg sidder med et lille problem. For at gøre det nemmere at
opdatere en tekst, kunne det være rart hvis man kunne #include en
tekst-fil til sin kildekode. Kan man det? Eller er der en anden
måde at gøre det på?

Allan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-01-05 19:44

Den 25-01-05 19.25 skrev Allan Juhl Petersen følgende:

> [...]
> opdatere en tekst, kunne det være rart hvis man kunne #include en
> tekst-fil til sin kildekode. Kan man det? Eller er der en anden

Det kan du med forskellige serverside-teknologier, for eksempel SSI, PHP
og ASP. Det kræver selvfølgelig, at webserveren understøtter den
pågældende teknologi, så tjek dette, før du spørger i
serverside-gruppen. Du kan evt. læse lidt om SSI på
http://www.html.dk/tutorials/ssi/

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : benny larsen

Dato : 25-01-05 20:53

Kim Ludvigsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> pågældende teknologi, så tjek dette, før du spørger i
> serverside-gruppen. Du kan evt. læse lidt om SSI på

du kan prøve at teste dette...

omdøb din fil til *.asp (hvis hotellet understøtter dette)

indsæt denne i BODY <!--#include file="din_tekst.txt"-->

virker det, så dur det.

benny

Fra : Allan Juhl Petersen

Dato : 25-01-05 22:01

benny larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> omdøb din fil til *.asp (hvis hotellet understøtter dette)
>
> indsæt denne i BODY <!--#include file="din_tekst.txt"-->

Hej !
Jeg tror desværre ikke at WebHotellet understøtter *.asp Men det virker da på
min LocalHost! Så tak for hjælpen...

Allan Juhl Petersen

Fra : Thomas

Dato : 25-01-05 22:13

On 25 Jan 2005 21:00:36 GMT, Allan Juhl Petersen
<allan-petersen@tele2adsl.dk> wrote:

>Jeg tror desværre ikke at WebHotellet understøtter *.asp Men det virker da på
>min LocalHost! Så tak for hjælpen...

Så prøv at .shtml

Det burde virke.

--
Thomas Jari
http://www.altwebdesign.dk

Fra : Allan Juhl Petersen

Dato : 25-01-05 22:31

Thomas wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Så prøv at .shtml
>
> Det burde virke.
>

> --
Svar:
Hey!! det virker! Jeg takker mange gange for hjælpen.!

Allan Juhl Petersen