DataGrid ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 25-01-05 18:17

Hej jeg har en DataGrid på min form og den får jeg nogle data ind i som jeg
gerne vil have ud andre steder men jeg syntes ikke at kunne finde ud af
hvordan !?

Jeg forbinder til en SQL database på min egen pc via en DLL fil.

Set library = New mysqlvb.cMysql
With library
.user = "root"
.password = ""
.host = "localhost"
.DB = "database"
.Port = 3306
.real_connect
End With

strSQL = "select navn from brugere"
Set masterRecord = library.query(strSQL)
Set DG.DataSource = masterRecord ' DG = Datagrid og masterRecord er et
Recordset

Så lister "DataGriden" alle navnene fra bruger tabellen jeg kan se de er i
datagrid kontrollen men hvordan får jeg f.eks. navnene ud i en combo box ?
jeg kunne forestille mig det skulle være via en løkke men hvordan læser man
det som er i datagrid'en ?

M.v.h.
Lasse

Fra : Lasse Madsen

Dato : 25-01-05 22:10

Efter langtids søgen opdagede jeg løsningen på mit problem...

<kode>

Do Until masterRecord.EOF
frg_combo.AddItem masterRecord!navn
masterRecord.MoveNext