Melodi
Fra : Wagner

Dato : 25-01-05 12:58

Er der en af Jer der har en god ide til en melodi, der skal bruges til en
sang til en
50 års fødselsdag? For at undgå "Jeg er havren","I en kælder...","Kald det
kærlighed",.... kunne vi tænke os en mere moderne melodi, som er let at
synge. Melodien må gerne undgå tendenser til at ligne dansktoppen.
Fødselaren er gammel flipper med hang til rock...
vh
Wagner

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 25-01-05 13:16

Wagner wrote:
> Fødselaren er gammel flipper med
> hang til rock...

50 år....hmmmm hvad med at kigge lidt på dansk 70+80er rock?

F.eks.
Jomfru Ane band: Plutonium
Bifrost : Hej Maria
Røde Mor: Ta på landet (Rekreation)
Gnags: Burhøns Når jeg blir gammel
CV Jørgensen : Costa del Sol
Michael Falch/ Malurt: Superlove, Den eneste i verden,
Stig Møller: Ud i den grønne Skov ( hmmm hedder den sådan?... måske ikke
lige....men deromkring),
Gasolin/ Kim Larsen: Rabalderstræde, Kvinde min

Eller gå helt tilbage i 60er pigtråden og se på Peter Belli's "Helt igennem
Respektabel"
Eller Scott McKenzie's "Are you going to San Fransisco", Bob Dylan "Blowing
in the wind"
Donovan: Yellow is the colour, eller Catch the wind

Blot til inspiration

/ Flying Hotdogs

Fra : Mads Breddam

Dato : 25-01-05 13:23

> [...]
> synge. Melodien må gerne undgå tendenser til at ligne dansktoppen.
> Fødselaren er gammel flipper med hang til rock...

Syns' jeg er lidt svært at sige, når man ikke rigtig kender forsamlingen.
Går ud fra at det er fællessang vi taler om, og hvis flertallet er omkring
50, er det *måske* svært at finde en moderne rock melodi alle kender.

Men alligevel foreslår jeg Oasis - Don't look back in Anger, - i hvert fald
indtil jeg kommer på noget bedre. Ville nok sætte den ned i G.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-01-05 04:16

Mads Breddam wrote:

> [...]
>
> Men alligevel foreslår jeg Oasis - Don't look back in Anger, - i
> hvert fald indtil jeg kommer på noget bedre. Ville nok sætte den ned

Hvis det skal være Oasis, tror jeg Wonderwall er et mere kendt nummer.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk