Flybillet DK-Nepal
Fra : Sanne

Dato : 25-01-05 10:38

Hej.

Jeg har fået til opgave at finde flybilletter fra Danmark til Kathmandu.

Kriterierne er følgende.

De må selvfølgelig gerne være billige :c)
Afrejse og hjemkomstdage skal helst være på hverdage.
Det skal være i Oktober.
Rejsens varighed skal være ca. 3 uger.
Antal rejsende er 4 stk.

Nogle af jer garvede billetfindere der kan hjælpe mig med dette ??

mvh
Sanne

Fra : Holst

Dato : 25-01-05 10:50

Sanne wrote:

> Jeg har fået til opgave at finde flybilletter fra Danmark til Kathmandu.

Jeg kender nogen, der var i Nepal for nogle år siden. De fløj med
Aeroflot og var ganske godt tilfreds. De havde et skift i Moskva.

Fra : Sanne

Dato : 25-01-05 12:02

"Holst" <newsjan05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kender nogen, der var i Nepal for nogle år siden. De fløj med
Aeroflot og var ganske godt tilfreds. De havde et skift i Moskva.

Aeroflot flyver desværre ikke mere til Kathmandu.

mvh
Sanne

Fra : Holst

Dato : 25-01-05 12:31

Sanne wrote:

> Aeroflot flyver desværre ikke mere til Kathmandu.

Ja, så var mit svar jo ikke til megen hjælp.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 25-01-05 17:32

> Nogle af jer garvede billetfindere der kan hjælpe mig med dette ??

Nepal er back-packers heaven. Jeg ville derfor søge hos deres normale
rejsebureauer. Dvs. Jysk Rejsebureau og Killroy. Jeg tvivler på, at du kan
få det billigere direkte hos flyselskaberne. Nu hvor Aeroflot ikke flyver
mere, så skal man muligvis med et arabisk selskab, og de har sjældent ret
gode hjemmesider til køb af billetter.

Kennet
--
og hvor går turen hen næste gang ??
se det på www.pernille-kennet.dk

Fra : Sanne

Dato : 25-01-05 22:04

"Kennet og Pernille" <anonym@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere, så skal man muligvis med et arabisk selskab, og de har sjældent ret

Har checket Killroy nu.
Lader til at de billigste er Austrian Air. Så turen bliver
København-Wien-Kathmandu.
Til ca. 9000 pr. billet.
Nogen der kan finde det billigere....så bare sig til.
jeg vil i hvert tilfælde blive ved med at kikke

mvh
Sanne

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-01-05 23:35

In article <41f6b42e$0$33677$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Sanne wrote:

> [...]
> Til ca. 9000 pr. billet.
> Nogen der kan finde det billigere....så bare sig til.
> jeg vil i hvert tilfælde blive ved med at kikke

Hvad med en tur til Indien/Pakistan ? Ved ikke om det er et billigere
alternativ. Og så enten tog eller fly til det sidste ben.

Var selv nødt til på min kommende Ruslandstur at bestille indenrigs derovre
for at holde prisen nede.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 25-01-05 23:43

> Hvad med en tur til Indien/Pakistan ? Ved ikke om det er et billigere
> alternativ. Og så enten tog eller fly til det sidste ben.

Der kører ikke tog til Nepal, så det er ikke en løsning. Turen til Indien er
mulig, men alle dem jeg har mødt, har fundet busturen ekstrem besværlig,
selv for unge og rejsevante. Det er en meget lang bustur på dårlige veje.
Jeg tror til gengæld på muligheden for en Air India billet fra Delhi, men
igen skal man nok spørge de erfarne. Jysk Rejsebureau har kontor i
Kathmandou, så de må kende mulighederne til bunds. Det burde være mulig at
få billige billetter til Delhi. Så vidt jeg husker ville den oprindelig
poster afsted i efteråret, og det er højsæson i Nepal. Det kan være derfor,
at priserne er så høje som 9.000,-.

Kennet

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-01-05 16:25

"Kennet og Pernille"

> [...]
> poster afsted i efteråret, og det er højsæson i Nepal. Det kan være derfor,

Nepal er ikke ligefrem overrendt i øjeblikket, så højsæson er nok
lidt af en overdrivelse. Der er mange tjeckpoints og turister er ikke
i fare, men "rebeller" vil jævnligt dukke op når i trekker og bede om
et bidrag til revolutionen, de er bevæbnede - så betal de 50-100kr
de ber om og alt forløber glat.. Folk der spiller smart får et par på
hovedet og det er der jo ingen grund til.. Beskrivelse fra flere
individuelle backpackere der har været i Nepal de sidste 4-5 månder.
Men tjeck med udenrigministeriets hjemmeside, ting ændrer sig
hurtigt herude.. -max-

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-01-05 16:15

"Sanne" <>
> [...]
> Til ca. 9000 pr. billet.
> Nogen der kan finde det billigere....så bare sig til.
> jeg vil i hvert tilfælde blive ved med at kikke

Det er godt nok mange penge....!
Hva med at flyve til New Delhi for ca. 5.000,-t/rt, der er flere selskaber-
og lej een eller to (kommer an på hvor store i er) Ambassador taxi (dejlige biler)
de koster ca 75-90 øre pr km ALT incl. I kan stoppe og se en masse spændende
på vejen til grænsen, det er en god årstid at cruise rundt i bjergene.. For de
16.000kr i sparer på flybiletten har i råd til at køre hele subkontinentet rundt i taxi,
et par gange næsten .. Et lille tip, fortæl chaufføren inden i starter i ikke er
interesserede
i at høre om hans families dyre hospitals regninger og andre dårligdomme, i er på ferie og
vil kun høre om glade og sjove ting - ellers kan det blive en lang og sej tur. For det
andet
sørg for at chaufføren ikke blander sig i hvor i skal bo, hvis han blir træls, så ring til
firmaet
i hyrede fra og klag, så blir han hurtigt god igen.. Eller i får en ny chauffør..
En ide måske..-max-

Fra : Sanne

Dato : 27-01-05 18:07

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> For de
> 16.000kr i sparer på flybiletten har i råd til at køre hele subkontinentet

Hej Max.

Joe det var da en mulighed.
Men er der ikke voldsomt langt fra New Delhi og til Kathmandu ??
Vi har kun 3 uger i alt , hvor en uge er væk til en guidet tur til Tibet.
Så vi er lidt i tidsnød.

mvh
Sanne

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-01-05 18:36

"Sanne"

> [...]
> Men er der ikke voldsomt langt fra New Delhi og til Kathmandu ??
> Vi har kun 3 uger i alt , hvor en uge er væk til en guidet tur til Tibet.

Hmm - måske du har ret, syns bare det er vildt dyrt, det tilbud i har
fået, hvis det er 1.klasse så ok, men.. Er Calcutta måske tættere på,
også en dejlig by (af en storby at være).. Du skal ikke regne med at
en taxi kan tilbage lægge mere end 250-350km pr dag, så kan du jo
regne lidt på det, turen vil være flot og spændende, det er sikkert,
men det er nok for kort tid i har.. -max-

Fra : Sanne

Dato : 28-01-05 14:20

> [...]
> regne lidt på det, turen vil være flot og spændende, det er sikkert,
> men det er nok for kort tid i har.. -max-

Jeg har lige snakket med Jysk Rejsebureau.
Jeg havde set at man lige nu kunne komme til Nepal for 6110,-
Så jeg skulle jo lige dobbeltchecke om jeg ikke også kunne få noget lign. i
Oktober.
Men svaret var nej, og begrundelsen var at det er højsæson i Nepal i
Oktober.

Men stadigvæk....er der nogle der falder over noget bedre end de 9000,-...så
sig endelig til :c)

God weekend
Sanne

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-01-05 18:23

"Sanne"

> [...]
> Oktober.
>
> Men stadigvæk....er der nogle der falder over noget bedre end de 9000,-...så

Jeg har lige haft en længere snak med en fyr der har fungeret
som rejseleder i Nepal de sidste 8 måneder - Ligeud, ikke et
sted jeg ville tage til, barske sager.. Men du holder dig forhåbentligt
selv orienteret.. -max-