Diablo
Fra : The man himself

Dato : 25-01-05 07:55

Nogen der ved hvordan man får det til at køre i XP ?

Ralph.

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 25-01-05 11:01

The man himself wrote:
> Nogen der ved hvordan man får det til at køre i XP ?
>
> Ralph.

Jeg går ud fra at det er 1'eren du snakker om, for 2'eren kører uden
problemer under XP.
Hvis du kan installere det, kan du så ikke bruge
kompatibilitetstilstand, og sætte den til win95 eller 98? Det burde gøre
tricket.

Mvh. Jakob Færch-Jensen

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-01-05 11:33

The man himself wrote:

> Nogen der ved hvordan man får det til at køre i XP ?

Man installerer det og så burde det vel virke.

Både Diablo og Diablo II virker i Windows 2000 uden særlige tricks (det
gjorde det sidst jeg installerede dem). Jeg spiller selv kun Diablo II
LoD v1.10.

Hvilke problemer har du?

Jesper G. Poulsen

Fra : The man himself

Dato : 25-01-05 17:54

Hvorfor mon jeg henvender mig her i gruppen???? NEJ selvfølgelig virker det
ikke.

kompatibilitetstilstand, og sætte den til win95 eller 98? Det burde gøre
tricket.<<

Hvor stiller man det henne? I spillet eller i Win xp?

Problemet er at bag på æsken står der at spillet virker under Win
95,98,ME,2000 og xp + NT 4.0
men på cd'erne står der Win 95/98 og Macintosh.

Det virker lidt underligt.

Ralph.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-01-05 19:34

The man himself wrote:

> Hvorfor mon jeg henvender mig her i gruppen???? NEJ selvfølgelig
> virker det ikke.

Du quotefucker - lad være med det!

> Hvor stiller man det henne? I spillet eller i Win xp?

I spillets genvej.

> Problemet er at bag på æsken står der at spillet virker under Win

Er det 'Battle Chest' ?

> 95,98,ME,2000 og xp + NT 4.0
> men på cd'erne står der Win 95/98 og Macintosh.

Hvad siger "Test your system" ?

> Det virker lidt underligt.

Ja.

Fra : The man himself

Dato : 26-01-05 14:51

Det er Diablo II og undskyld hvis jeg "quotefucker" men jeg bliver sgu så
liderlig når der bliver skrevet en dum kommentar.

Alle tests virker fint og den bestemmer sig for at bruge grafik valget
Geeforce 5200......osv.

Når jeg så lægger "Play cd" i og starter spillet, så kommer menuen op hvor
man vælger "Play Diablo".

Så bliver skærmen sort og der kommer en lyd som når windows laver en ulovlig
handling og en hvid markør kommer til syne og står og blinker øverst i højre
hjørne.

Derefter er der kun Ctrl+alt+delete tilbage hvis man vil ud af det.

Det er testet på 2 maskiner nu med samme resultat.

Det er 2 vidt forskellige maskiner.

En Dell 1400 mhz
og en HP Pavilion t370 2800 mhz.

Ralph.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-01-05 15:37

The man himself wrote:

> Det er Diablo II og undskyld hvis jeg "quotefucker" men jeg bliver
> sgu så liderlig når der bliver skrevet en dum kommentar.

Du bliver _hvad_!?

> Når jeg så lægger "Play cd" i og starter spillet, så kommer menuen op
> hvor man vælger "Play Diablo".

Hmmm... Nu har jeg slået 'Autorun' fra, så jeg klikker på game-ikonet
og sætter CD'en i.

> Så bliver skærmen sort og der kommer en lyd som når windows laver en
> ulovlig handling og en hvid markør kommer til syne og står og blinker
> øverst i højre hjørne.

Kunne være et driverproblem.

> Det er testet på 2 maskiner nu med samme resultat.

Samme grafikkort?

> Det er 2 vidt forskellige maskiner.

Samme grafikkort?

> En Dell 1400 mhz
> og en HP Pavilion t370 2800 mhz.

Jeg har ikke haft problemer med Diablo II LoD under Windows 2000
(SP3/SP4) på en PII-400, en Duron 1400 og en Athlon XP. Grafikkort har
været nVidia TNT2, GF2 MX200 og GF4 Ti4200. Jeg anvender iøvrigt den
oprindelige installation - den er bare blevet flyttet fra
Windows-installation til Windows-installation.

Fra : SoftMan Brian

Dato : 27-01-05 22:32

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> oprindelige installation - den er bare blevet flyttet fra
> Windows-installation til Windows-installation.

vær dog rigtig D2 nørd og køb Voodoo2 kort til Diablo II

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-01-05 22:55

SoftMan Brian wrote:

> vær dog rigtig D2 nørd og køb Voodoo2 kort til Diablo II

Jeg er ikke sikker på at 'Far Cry' og CMR2.0 vil være tilfreds med
sådan et.

Fra : SoftMan Brian

Dato : 28-01-05 15:22

> Jeg er ikke sikker på at 'Far Cry' og CMR2.0 vil være tilfreds med
> sådan et.
well.. voodoo 2 er et addon kort, så du kan have det grafikkort du helst vil
have, til andre spil ... det er grunden til at man skal have voodoo2 og
ikke voodoo 3,4 (kom der også en 5'er ?)

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 26-01-05 16:34

The man himself wrote:
> Det er Diablo II og undskyld hvis jeg "quotefucker" men jeg bliver sgu så
> liderlig når der bliver skrevet en dum kommentar.

Dit oprindelige indlæg var der nu ikke meget kød på, så Jesper's
kommentar var, om ikke en løsning på dit problem (som vi ikke kendte) så
dog ihvertfald konstruktiv i forhold til hvad du skrev.
Og mht. at quotefucke, så er det for overskuelighedens skyld meget smart
at svare på hvert indlæg for sig, så det er muligt at følge med i
samtalen for alle parter :)

> [...]
> hjørne.
>
> Derefter er der kun Ctrl+alt+delete tilbage hvis man vil ud af det.

Hmm... jeg har kørt både D2 og D2LOD på både win98, ME og XP maskiner,
uden problemer overhovedet. Først på et GeForce2ti kort og nu på et
Radeon9600XT -det kan dog køre på langt ringere kort, og skulle
overhovedet ikke have problemer med dit GF5200.
Har du opdateret alle drivere?
Har du prøvet at afinstallere og geninstallere?
Har du prøvet at defragmentere? (long shot, men hvad, det kunne jo være)
Har du opdateret windoze?
Har du kørt dxdiag fra "kør" i startmenuen, og tjekket at den ikke
melder fejl?
Har du tjekket Blizzards support sider?

Hmm... det var lige hvad jeg kunne komme på, sig lige til om det virker...

/Jakob

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Highlander

Dato : 26-01-05 17:54

"The man himself" <Get@grip.now> wrote in message
> [...]
> ulovlig
> handling og en hvid markør kommer til syne og står og blinker øverst i

Det er kendt problem at den org. udgave af D2 havde mange problemer med
diverse CDdrev/kopi beskyttelse - - problemet går over når du logger på
batt.net første gang og dl. patch.
Det kan være svært når du slet ikke kan få gang i spillet -
så prøve at dl. et Nocdcrack og starter spillet uden cden i drevet og logge
på Batt.net
eller også hente patchen på Blizzards hjemme side og patcher spillet, før
du prøver at starte det 1 gang -

det skulle hjælpe..

Kan ikke huske hvor du kan dl det NoCdCr men mener siden hedder gamecopywold

Highlander
--
Don't lose your head

Fra : Jacky Hansen

Dato : 27-01-05 21:12

Jeg har selv haft samme problem. Da jeg kørte den test hvor den finder ud af
hvilken tilstand grafikkortet skal ha, foreslog den at jeg kørte en 3D, og
ovenover havde jeg mulighed for at vælge en 2D tilstand, og når jeg bruger
den fungere det. Mit grafikkort er et Gfors 5700.

Håber at det kan hjælpe.

mvh
jacky