Parse xml direkte til objecter
Fra : Henning Wangerin

Dato : 24-01-05 16:07

Hejsa!

Jeg sidder med et projekt hvor al data skal ligge i xml-format, og har
kigger lidt på bl.a. DOM til at læse/skrive data-strukturen.

Findes der ikke et library der mecd lidt hjælp kan parser xml-filen
direte og spytte et object eller en collection af objecter ud med
indholdet?

Grunden til at jeg vil direkte over i en object-.struktur, er et rent
spørgsmål om hastighed, og istedet for
   - enten at ha data liggende i flere parallele strukturer
      (DOM samt et data-object)
   - eller lade data-strukturen fungere som en "oversætter"
      til DOM'en vil
jeg ha flyttet det hele over i data strukturen.

Det er jo ikke noget problem at lave en save-function som gemmer
data-strukturen som en xml-fil, det er jo simpelt nok. Det er dem modsatte
vej der mere tricky.

Noget der har nogle links til hvordan det bedst gøres uden at skulle ud
og opfinde den dybe tallerken igen?

På forhånd tak
   Henning

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 24-01-05 16:39

Henning Wangerin wrote:

> Noget der har nogle links til hvordan det bedst gøres uden at skulle ud
> og opfinde den dybe tallerken igen?

Jeg tror det er castor du er ude efter.

http://www.castor.org/

mvh

Nikolaj Hansen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-01-05 19:16

Henning Wangerin <news_via_pan+041009@hpc.dk> writes:

> Jeg sidder med et projekt hvor al data skal ligge i xml-format, og har
> kigger lidt på bl.a. DOM til at læse/skrive data-strukturen.

Java 1.4 og frem har XML-serialisering.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : stig

Dato : 29-01-05 23:20

> Findes der ikke et library der mecd lidt hjælp kan parser xml-filen
> direte og spytte et object eller en collection af objecter ud med
> indholdet?
Jaxb kan generere classes udfra dit schema, og class instances udfra et xml
docu.