4 x hjælp!
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-05 00:04

Jeg var stort set færdig med min side, der så godt ud i "alle" 3 browsere.
Så ville min fodboldklub gerne have den side, og jeg begyndte så i går på at
lave min egen side i et andet design. Men den spiller ikke lige for godt i
forhold til den gamle side - det irriterer mig meget. Troede lige, at jeg
kunne "flyve", så længe vi blev indenfor CSS og XHTML, men nej.

Jeg har kun lagt enkelte sider op.

Forsiden: www.skindbeni.dk
CSS: www.skindbeni.dk/style/style.css

1) Footer
Første problem er på forsiden. (eneste side, hvor jeg pt. har inkluderet min
footer). Footer er vist et forkert ord at bruge her, da den tydeligvis ikke
er placeret, hvor den skal. Hjælp!

2)
Efter at have indsat doctypen, så opfører siden sig mærkeligt 8selvom den
validerer).
Prøv at hold venstre museknap inde og marker noget tekst.

Hvis jeg sletter doctypen, så markerer den fint, som den skal.

Problemet opstår i mine tests kun i Explorer - ikke i Firefox og Opera

Hjælp igen!

3)
Jeg har defineret venstre del af skærmen til 70% og højre side af skærmen
til 30%. Alt afhængig af, hvilken side og / eller hvilken browser du kigger
i, så ser siden normal ud hhv. overlapper hinanden.

Hjælp for 3. gang!

4)
Problemet her er i Firefox og Opera, hvor mine menulinks øverst ser meget
kompakte og tætte ud. Det gør de ikke i Explorer

Det var så mit sidste råb om hjælp!

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 24-01-05 00:51

On Mon, 24 Jan 2005 00:03:36 +0100, Michael Sørensen <webmaster_m-s
SNABEL-A stofanet.dk> wrote:

> [...]
> min
> footer). Footer er vist et forkert ord at bruge her, da den tydeligvis

Når du har placeret alle dine andre elementer med position:absolute; så
fjernes de fra sidens flow, og derfor kommer din footer til at stå hvor
den gør.

> [...]
>
> Hvis jeg sletter doctypen, så markerer den fint, som den skal.
>
> Problemet opstår i mine tests kun i Explorer - ikke i Firefox og Opera

IE har et problem med position:absolute; og markering af tekst. Det kan
anbefales at bruge float til at sætte siden op med. - Det gør det også
lettere at placere din footer.
<url:http://www.hjemmesideskolen.dk/html/float.asp>

> [...]
> kigger
> i, så ser siden normal ud hhv. overlapper hinanden.

padding regnes med i en boks bredde, så din samlede bredde bliver
70%+30%+2x20px

> 4)
> Problemet her er i Firefox og Opera, hvor mine menulinks øverst ser meget
> kompakte og tætte ud. Det gør de ikke i Explorer

Det skyldes sikkert at IE godtager: .td.undermenu {
Hvorimod Opera og Mozilla kun lader den regel gælde for f.eks. <div
class="td"><div class="undermenu">, hvilket også er den korrekte opførsel.
Fjern punktummet inden td, da det formentligt er dine tabel celler du
forsøger at sætte en regel op for.

--
Ryan Kristensen

Fra : Ukendt