Vælg modtager i formmail?
Fra : Peter

Dato : 23-01-05 17:43

Nedenstående er standard mailformen som Azero anbefaler sine brugere at
anvende (jeg har fjernet de dele jeg ikke har brug for).

Kan den modificeres så man kan bruge den til flere modtagere?
Jeg rænker her på at man vælger modtageren ud blandt flere mulige, og ikke
på at flere skal modtage mailen på én gang.

Ergo; kan man vælge at sende den til enten:

John Doe på john@doe.tld
eller
Jane Doe på jane@doe.tld
eller
Johnny Doe på johnny@doe.tld

Deres standard ting ser ud som følger, og jeg er med på hvilke dele der skal
udskiftes for at det virker hos mig:

<form action="http://formmail.andersenit.dk/formmail.pl" method="post">
<input name="subject" type="hidden" value="Test">
<input name="recipient" type="hidden" value="info@dit-domæne.dk">
<input name="return_link_title" type="hidden" value="Uddyb.">
<input name="return_link_url" type="hidden"
value="http://www.dit-domæne.dk">
<input name="required" type="hidden" value="email">
</form>

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-01-05 20:22

Peter presented the following explanation :

> Ergo; kan man vælge at sende den til enten:
>
> John Doe på john@doe.tld
> eller
> Jane Doe på jane@doe.tld
> eller
> Johnny Doe på johnny@doe.tld
[snip]
> <input name="recipient" type="hidden" value="info@dit-domæne.dk">

Hvis du i stedet laver en :
<select name="recipient">
<option value="john@doe.tld">John</option>
<option value="jane@doe.tld">Jane</option>
<option value="johnny@doe.tld">Johnny</option>
</select>

så burde det virke.
Bemærk, at du sikkert kun kan angive modtagere på dit eget domæne.

--
Benny

Fra : Peter

Dato : 24-01-05 23:05

Kanon!

Tak!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-01-05 00:40

Benny Nissen wrote:

> Bemærk, at du sikkert kun kan angive modtagere på dit eget domæne.

Forkert. Man kan vælge en hvilken som helst modtager. Jeg har netop hos
Azero testet med modtagere på 2 forskellige fremmede hosts og det fungerer
fint.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk