New York - påsken 2005
Fra : Susanne

Dato : 23-01-05 15:14

Hej

Vi er en familie på 3 - 2 voksne og en datter på 15, der tager til New York
i påsken (en uge) - er der nogen , der kan anbefale et godt hotel (ikke for
dyrt) på Manhatten??? Vi vil også være interesseret i at høre om, hvilke
seværdigheder man absolut ikke må gå glip af, da det er vores første tur
derover. Vi lander i J.F.Kennedy Airport - hvordan kommer man til Manhatten
derfra - bus eller taxi - hvad er nemmest/billigst???

Susanne

Fra : Kenneth

Dato : 23-01-05 15:37

> [...]
Manhatten
> derfra - bus eller taxi - hvad er nemmest/billigst???

Fra JFK til Manhatten:
http://www.ny.com/transportation/airports/JFK.html

Vi boede på Hotel Pennsylvania, hvilket er et fint hotel. Værelset er lille
og prisen høj, men sådan er det i stor byer. Hotellet ligger lige ved Empire
State Building, så det er dejligt centralt på Manhatten.
http://www.hotelpenn.com/thehotel.html

Forlystelser: Frihedsgudinden (var lukket da vi var der, men det var også
den 24. september 2001 ), Harlem, Times Square, Flatiron Building, ja,
man kan blive ved. Lån eller køb Turen går til New York, og bliv inspireret.
God tur

--
Kenneth
www.ziax.dk/?413

Fra : Torben Bech

Dato : 23-01-05 15:41

Vi tog metro'en ind, det var måske en anelse tidsrøvende, men det var
billigt og nemt, en taxa bliver temmelig beskostelig ! Der kører en gratis
bus fra selve terminalen og hen til metro-stationen.
Hotellerne på Manhatten er jo ikke de billigste i verden....vi boede på
Hotel Pennsylvania, det ligger helt perfekt, lige overfor Madison Square
garden & Penn. Station, to minutter fra Empire State Building....såvidt jeg
husker måtte vi slippe ca 1.000 kr per overnatning.

Vores erfaring er at man godt kan finde noget billigere, men så er det enten
ikke så centralt......sådan er det vel altid !

med venlig hilsen

Torben Bech

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 23-01-05 16:00

Hej Susanne.
Jeg var der i marts 2003, og boede på Best Western Convention Center, 15 -
20 min gang fra Times Square og Empire State Building.
Pris : ca. $ 110,- for et dobbeltværelse med plads til 4, incl. rigtig god
morgenbuffet.
http://book.bestwestern.com/bestwestern/productInfo.do?propertyCode=33112
Ring derover for booking !
Musts: Chinatown, Grand Central (hovedbanegården), Empire State Building,
foyeren på Waldorf Astoria hotellet, foyeren i Trump tower, Tiffanys,
Central Park, Times Square (om aftenen), Guggenheim-museet...ja, I bliver
nødt til at købe en bog, for det er st spørgsmål om valg...
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Michael

Dato : 23-01-05 16:11

Vi var i NY i maj 05,
Blot stil jer ud foran terminalen i JFK, der står en fyr og sælger
busbilletter til Grand Central St. til en billig penge. Nemt og bekvemt.
Meget kan/skal ses, mit råd er, gå til fods rundt i byen så får I det ind
"under" huden. Tag taxi eller lign. hjem igen.
Green village absolut et besøg værd, masse af lækre madsteder.
En lille forsmag på byen
http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/livetsone.html

Michael

Fra : Kaspar Damm Larsen

Dato : 23-01-05 17:45

Susanne wrote:
> [...]
> derover. Vi lander i J.F.Kennedy Airport - hvordan kommer man til Manhatten
> derfra - bus eller taxi - hvad er nemmest/billigst???

Hvis I ikke kræver det store luksus (ie. et billigt hotel), så kan jeg
anbefale et sted som Hotel Belnord, som I finder på hjørnet af 10th
Avenue & 140th Street (eller noget i den dur).

Jeg lægger lige den beskrivelse ind som jeg gav om min tur til New York
i 2002. Den er på engelsk, da det var et engelsk-sproget forum jeg skrev
den på - men køb for guds skyld en Turen Går til New York bog, da der er
tonsvis af ting I kan bruge tiden på derovre:

On Sunday, we went to a catholic service in Harlem, to get a look of the
difference (In Denmark, some old and grey priest mumbles "Praise the
lord". Here, the whole church was into it, singing etc. very cool!).
After that, we went through Central Park to 5th ave. to see the Hispanic
Day Parade (and yes, we stopped by the statue of H.C.Andersen and his
little ugly duckling Big thumbs up). We then walked down to Times
Square and caught the metro from there

On Monday, we took the metro (Line 1, or; Line Packed if you ask me Big
grin) down to Ground Zero. My sister and I both agreed that it wasn't
that odd, since we'd never been to New York before, but my daad said
that it felt very odd. Apparently, he'd been on the Observation deck
every time he was in New york, as well as having a dinner once in the
restaurant on the top of one of the towers (forgot which one).We then
walked down to Battery Park, where we took the boat out to Liberty
Island and then further on to Ellis Island. After that, we wen up to
South Seaport for some later lunch, before we proceeded up through
Chinatown and Little Italy. It was night by then, so Empire State
Bulding was lit in red, white and green, to commemorate Columbus Day.

On Tuesday, we took the metro down to Penn Station, and walked up to
Empire State Bulding. After 1 hour in line, we got up to the top, and I
ahve to say, it looked great! And as the airplane nut I am, I spent a
dollar on the binoculars and instead of looking at the city, I looked at
the aircrafts on approach to LaGuardia Nuts. After that, we walked by
Central Station, and then down to UN headquarters, where we took a
guided tour around. Finishing that, we walked across Manhatten to the
USS Intrepid, which is an Air & Sea museum. And if you must know: Yes, I
managed to land on the carrier in the small flight simulator
Smile/happy/getting dizzy Very interesting, but the tour of the
Destroyer and Submarine were a tad boring compared to the tour I took in
Sydney. We then walked up to Times Square and took the metro home.

On Wednesday, it was raining (as in: raining), so we decided to go on a
couple of museums. We kicked off at the Guggenheim, which was.. odd...
before heading over to the TV and Radio museum. Once again, we headed
down to Times Square, where we had dinner (for the third time on 5
days!) at the Texas Grill, before catcing the metro to go home.

Thursday was dedicated to casual sightseeing, as we had see all the
things we wanted to see, and we were also flying back home that evening.
We took the metro down to South Ferry and from there, we went over to
the Native American Indian museum to look at their exhibits, which were
very interesting. We then walked down to Wall Street (aka. jam packed
with tourists!). For some odd reason (make a wild guess), their
Education Centre was closed to the public (we knew that already, kinda
sad, as Economics is a part of both my own and my sisters education, and
who else but Wall Street could teach you just that? Big grin). We then
walked via Broadway to Chinatown and up to Little Italy where we ate
lunch (I swear, I've never felt so stuffed before, i my life!). We then
proceeded up to SoHo and sat down for a cup of coffee on a small cafe.
We then walked down to Times Square to catch the metro back to our
hotel, where we reclaimed our suitcases, before catching the metro down
to Penn Station (stopping only to get some bagels! I have to say, I've
grown really fond of a warm bagel with cream cheese and a hot cup of
coffee for breakfast!).

God tur!
Kaspar D.L.

Fra : Anette

Dato : 23-01-05 18:16

"Susanne" <someone@mail.dk>
> [...]
Manhatten
> derfra - bus eller taxi - hvad er nemmest/billigst???

For hotel tips(og karakterer!) se www.tripadvisor.com
Den var simpelthen GULD værd for os. Belvedere skulle være rigtig godt.
Pennsylvania går i folkemunde som Transylvania
Der var ikke plads da vi skulle bruge det, og derfor landede vi i en genial
lejlighed(soveværelse + sovesofa i stuen) på Best Western Hospitality House.
Lastminute $130 inkl skat, normalt fra 180 - CHECK ALLE hotel websites for
at få den bedste pris!!!!!... inkl let morgenmad til indtagelse på rummet)
på East 49th lige ved Lexington... to gader til nærmeste subway.... 7 til
Grand Central.

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60763-d80087-Reviews-Hospitality_Ho
use-New_York_City_New_York.html

Anette