Ny kikkert til riffel
Fra : Kim

Dato : 22-01-05 22:44

Jeg har overvejet at købe en ny kikkert til min riffel, måske en Bushnell
elite 4200 4-16x40 (
http://www.bushnell.com/products/riflescopes/specs/42-4164m.html ), er der
nogen der kender den og kan anbefale den.

Jeg regner med at skulle bruge omkring 4000 på en ny, men er lidt i tvivl,
er der nogen der kan anbefale et andet mærke evt., den skal bruges til både
jagt, så den skal være god i de tidlige morgen timer og de sene aften timer,
den skal også bruges til feltskydninger, så jeg ønsker også at have variabel
forstørrelse.

Mvh Kim

Fra : ST

Dato : 23-01-05 10:27

Hvad med en Zeiss Diavari Z 2,5-10MC til 480 Euro ?
www.sportwaffen-schneider.de/Optikshop

Mvh. Søren T.

Fra : ST

Dato : 23-01-05 10:37

Øh - jeg fik ikke skrevet at objektivet er 48mm - og ja det er den gammle
model, men prisen er vist også gammel, og i den svenske test af
sigtekikkerter i sidste udgave af "Jæger" blev en næsten tilsvarende model
kåret som nummer 2.
Mvh. Søren T.

Fra : Tobester

Dato : 23-01-05 17:37

> [...]
> http://www.bushnell.com/products/riflescopes/specs/42-4164m.html ), er der
> nogen der kender den og kan anbefale den.

Hvis du kender nogen, der kan sende den til dig fra USA, så køb den der:

www.scopesnmore.com har den på lager til 366 US$ (du skal klikke på purchase
knappen for at se prisen, det er en del af Bushnell policy) og ellers mange
andre.

www.cheaperthandirt.com har også rigtigt mange forskellige i alle
prisklasser.

Sidstnævnte sender ikke våbendele, herunder kikkerter ud af USA, førstnævnte
har tidligere erklæret sig villig til det, men jeg handlede hos de andre pga
prisen (-60% i forhold til DK-prisen). Det klart nemmeste er, hvis du kender
én i USA, der kan modtage den og så sende den til dig i DK.

Når du kikker efter kikkert så husk at påtænke priser til montager og
montering, det koster en arm herhjemme...

Hvad angår valg af kikkert, så vil mange give mig ret i, at kvalitet følger
prisen. Selv skyder jeg med en mellempris Nikon Monarch UCC 2,5-10 x 44. Den
er tilpas lysstærk til mig, god i skumringen, optikken af god kvalitet
(ingen randuklarheder etc., som jeg kan se) og dækker et fint spektrum af
forstørrelser. Men det drejer sig meget om smag og behag. Du kan komme langt
med billigere kikkerter, blot du ikke bevæger FOR langt ned i pris. Og du
sparer altså 30-75% ved køb i USA, og specielt meget på montager, dækhætter
etc. Gå ind på kikkertfabrikanternes hjemmesider og se, hvad du skal bruge
til din riffel, og så find det i en onlinebutik.

Knæk og bræk

Fra : Kim

Dato : 23-01-05 22:55

"Tobester" <ttbdk(FJERN)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> etc. Gå ind på kikkertfabrikanternes hjemmesider og se, hvad du skal bruge
> til din riffel, og så find det i en onlinebutik.

Ja jeg havde faktisk også tænkt på at det ville være smart at købe i USA for
at spare en masse, men jeg er lidt i tvivl om hvilken kikkert jeg skal købe.
Men nu har jeg besluttet at jeg vil en tur til tyskland og se IWA messe
(kæmpe jagt og våbenmesse) i Nürnberg til marts, så der vil jeg finde ud af
hvilken kikkert der er jeg skal gå efter, måske kan jeg finde et
messetilbud, der er også en masse amerikanske firmaer med.

Mvh Kim