Billige hoteller omkring Balaton Søen ??
Fra : Amar

Dato : 22-01-05 20:34

Hej gruppe.

Min kone og jeg skal til Ungarn - nærmere betegnet området omkring Balaton
Søen...
Har nogen af jer været der, og kunne i evt nævne et par billige hoteller man
burde tage med i overvejelserne, og eventuelt andre ting der skal tages
højde for omkring en rejse til området.?

På forhånd tak...

Amar

Fra : Jørn Vind

Dato : 23-01-05 13:23

Goddag - vi har været ved Ballaton tre gange.

Først og fremmest - det er et dejligt sted - I har noget at glæde Jer til.
Alle tre gange har vi boet i eller omkring byen Siofok - der er lidt liv i
gaderne, og der er et godt marked.

Nu skriver du at I gerne vil bo på et hotel - så går jeg ud fra at I selv
kører derned ?

Jeg ved ikke om en anden mulighed for Jer kunne være at leje et hus dernede
?

I givet fald - book ikke noget hjemmefra - gør det når I kommer frem.

Sidst vi var dernede havde vi booket hjemmefra, og det var ikke dyrt, men da
vi kom derned var der masser af huse som stod ledige, og de var masser af
folk som stod ude ved vejen med et skilt, hvor de lejede huse ud. Havde vi
ventet med at leje til vi kom frem kunne vi have fået noget tilsvarende til
1/3 - ½ pris af hvad vi betalte.

Så har I is i maven til at vente - så kan I spare penge ved dette.

En af dagene kørte vi langs søen nord for Siofok - små snoede veje, men en
skøn udsigt over søen, og mange ledige huse.

Ellers - hvis I kører derned - regn med en overnatning undervejs - det er
langt i et stræk.

Sæt en dag af til at køre en tur rundt om søen - det fortryder I ikke.

god tur.

Mvh

Jørn Vind

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 23-01-05 15:07

Hejsa

Ja jeg svar for jeg har fået min gode ven til at skrive dette indlæg da jeg
ikke kunne post noget i NG i et par dage.
men vi skal bare bo der et par dage og så skal vi kører vider
så vi leder efter et hotel eller et andet sted man kan bo et par dage.

Thomas

Fra : kim

Dato : 25-01-05 09:03

Vi har være der mange gange, dog har vi næsten altid boet på camping
pladser, men det er rigtigt, at der er masser fri
huse/lejlighedder/værelser, og at folk er parate til at udleje dem på
dagsbasis, det er langt billigere end hoteller. Vi har alle gange boet i
Almadi, lige modsat SioFok, dejligt og billigt, Så pak bare bilen og kør
derned. Der er også mange små kroer, der lejer værelser ud, det er IKKE
noget problem, at finde en overnatning eller 2. start med at kikke ved 16
tiden. Der er mange små 'turist' kontorer, der også anviser plads, men de er
som regel 10 - 20 % dyrer, en hvis i finder et værelse selv.
Venligst
Kim