HJÆLP : Fejl ved at åbne Access tabeller v~
Fra : Ole Linder

Dato : 22-01-05 16:40

Hej Gruppe
Jeg håber I kan hjælpe mig med et meget simpelt? problem.
Jeg skal via en underformular i Access 2000 lave en gennemsnitsberegning af
en række felter som giver resultatet til et felt i en anden tabel.
Jeg har med held programmeret en del i Delphi, men jeg døjer lidt med at få
åbnet tabellerne i VBA.
Jeg har læst mig frem til følgende kode;

Private Sub rating_Change()

Dim Beerpjt As New ADODB.Connection

Const DBFORBINDELSE = "Provider=Microsoft.jet.OLEDB.4.0;" & _
"Data source=C:\Documents and Settings\Ejer\Dokumenter\" & _
"Datakilder\ølklub ny\Ølklubben.mdb;"

Call Beerpjt.Open(DBFORBINDELSE)

....Videre Kode

Jeg får fejlmeddelelsen; "Databasen er bragt i en tilstand af bruger
"admin" på maskinen, der gør det umuligt at åbne eller låse den"

Der er for nuværende 2 ting der undrer mig;
1/ Hvis hændelsesproceduren kaldes fra en form, hvor databasen/tabellen i
forvejen er åben, hvorfor kan der ikke programmeres på basis af de i
forvejen åbne tabeller ?.
3/ er der en måde hvorpå man undgå at forud definere placeringen af
Databasens navn ?. Jeg synes det er lidt bøvlet, at man
programmeringsmæssigt skal foruddefinere stien/navnet på en database, som
allerede er indlæst? Jeg har prøvet med current.connection, men den
koresponderer tilsyneladende ikke med ADODB ?. Ihvertfald lykkedes det mig
heller ikke at få adgang til felterne via ADOX ?.

Jeg håber der er een der kan hjælpe mig med ovenstående, eller ihvertfald
kan give et hint, hvor jeg kan finde svaret til ovenstående problemmer.

med venlig hilsen

Ole