Sangtekst søges: Raquel Rastenni: Hele uge~
Fra : Bo Andersen

Dato : 22-01-05 12:51

En gammel klassiker som jeg søger tekster til.
Den er IKKE skrevet af Raquel Rastenni, men hun
har sunget den, sammen med bla. Dorthe Kollo
Nogen der kan hjælpe ?
Venligst, Bo Andersen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-01-05 13:17

Bo Andersen <BoNaur@gmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:da36074e.0501220351.18484611@posting.google.com...
> En gammel klassiker som jeg søger tekster til.
> Den er IKKE skrevet af Raquel Rastenni, men hun
> har sunget den, sammen med bla. Dorthe Kollo
> Nogen der kan hjælpe ?
> Venligst, Bo Andersen.
__________________________

Det synes jeg ikke lige at jeg har hørt om. Men Dorthe Kollo har udsendt en
cd med gamle Raquel Rastenni-sange.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 17:04

Fra : Bo Andersen

Dato : 23-01-05 19:28

Ja!, havde du noget på hjertet ?

"Tommy.T - Odense" <tommy[dot]t[snabel-a]get2net[dot]dk> skrev i en
meddelelse news:41f3cae3$0$265$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Ole Damgaard

Dato : 24-01-05 14:08

BoNaur@gmail.com (Bo Andersen) skrev:
>En gammel klassiker som jeg søger tekster til.
>Den er IKKE skrevet af Raquel Rastenni, men hun
>har sunget den, sammen med bla. Dorthe Kollo
>Nogen der kan hjælpe ?
>Venligst, Bo Andersen.

Nej - den er ganske rigtigt ikke skrevet af RR - det er en dansk
oversættelse af "Seven Lonely Days" - skrevet af alden Schuman.
Den danske tekst fra 1953 er skrevet af Børge Linz:

Dangen går sin gang med længsel og savn,
hele natten lang, jeg hvisker dit navn
Verden blev så tom, den dag du gik din vej.
Hjertet råber: kom jeg venter kun på dig.
Hele Ugen alene - u hu hu hu
to er bedst sku jeg mene, men hva sir du.
Hvis blot vi føler det samme som før min ven,
så glem du forlod mig og kom igenl.

Vidste du dog blot hbvor du er mig kær
alt var atter godt om du var mig nær
Glem hvad der er hændt og ræk mig så din mund
Sorgen, vi har kendt blir smil fra denne stund
Hele ugen alene....

Fra : Bo Andersen

Dato : 24-01-05 19:51

> [...]
> alt var atter godt om du var mig nær
> Glem hvad der er hændt og ræk mig så din mund
> Sorgen, vi har kendt blir smil fra denne stund

Jeg takker mange gange for hjælpen.
Venligst, Bo Andersen.