50-er-sange på mode igen i disse dage
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-01-05 11:47

DE GAMLE HIT SLÅR TIL IGEN -. Er det tv-serien "Krønikens skyld?"

Man må nok sige at det er geninspilningernes tid i øjeblikket .
Geninspilninger af endog særdeles gamle sange.

Sidst i 2004 var det jo "Du er min øjesten" med Ib Mossin som var et stort
hit. Det var jo en geninspilning af en 50 år gammel slager. Geninspillet af
den samme mand som havde hit med den i 50-erne.

I øjeblikket ser vi hvordan "En lille pige i flade sko" er en af øjeblikkets
danske favoritter. Den er måske endda helt tilbage fra 40-erne.

Vi har jo også set hvordan januar måneds populæreste tyske sang blev en
genindspilning af en Raquel rasthenni-sang fra 50-erne.

Er det mod p.g.a. af tv-serien "KRØNIKEN" at vi tager disse ultra-gamle
sange til os og gør dem til landeplager i disse dage. Hvad mener i. Altså
jer som er med på den folkelige musik.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 22-01-05 21:24

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det mod p.g.a. af tv-serien "KRØNIKEN" at vi tager disse ultra-gamle
> sange til os og gør dem til landeplager i disse dage. Hvad mener i. Altså

Ja.... Er det ikke lidt synd, for jeg syntes desværre ikkee, at nogle af
kopierne, når de originale til sokkeholderne... ??

M.V.H.....Benny..