Rejse med easyjet.com el. lignende
Fra : Claus

Dato : 22-01-05 10:30

Hej,

Efter i flere år at have rejst på "traditionel" vis via rejsebureauer som
Spies, Tjæreborg og andre, er vi ved at kigge på selv at stykke vores næste
rejse sammen.

Aktuelt påtænker vi en tur til Mallorca medio april, og her skal vi for 3
voksne og 2 børn (1 under 2 år) af med ca. kr. 16.000,- for 1 uge.
Alternativt har vi så prøvet at søge via easyjet.com med afgang fra Berlin.
Her skal vi give kr. 2619,- for flyrejsen og via deres hotelside har vi så
også fundet en hotelljelighed til kr.2512,- for 11 overnatninger. Hvis jeg
så tillægger benzin til Berlin samt taxi på Mallorca er vi stadig under kr.
7.000,- for den samlede rejse.

Det lyder jo besnærende så at sige at rejse til ca. 1/2 pris men vi kunne
godt tænke os at høre erfaringer fra andre som på lignende vis har prøvet
selv at stykke en rejse sammen. Umiddelbart synes vi jo det lyder for
billigt til at kunne være sandt, og grubler lidt over om der er nogle
parametre vi ikke lige har fået med i beregningerne. En vinkel kunne være om
det er det værd når man tænker på, at det alt andet lige bliver mere
"beværligt" at rejse.

Et tillægsspørgsmål er om vejret i April er til at rejse til Mallorca
såfremt man gerne vil have en 25-28 graders varme. Vi har været der flere
gange men aldrig så tidligt på året.

Mange tak for respons

/Claus

Fra : Anette

Dato : 22-01-05 13:23

"Claus" <ikke@gyldigmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Et tillægsspørgsmål er om vejret i April er til at rejse til Mallorca
> såfremt man gerne vil have en 25-28 graders varme. Vi har været der flere

Ideeen er fin nok, men det er vejret på Mallorca slet ikke på det
tidspunkt... I skal være ualmindeligt heldige, hvis I får over 20 grader.

Anette

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 22-01-05 13:49

"> Et tillægsspørgsmål er om vejret i April er til at rejse til Mallorca
> såfremt man gerne vil have en 25-28 graders varme. Vi har været der flere
> gange men aldrig så tidligt på året.

Ifølge DMI, så er der 19 grader om dagen og 7 om natten. Til sammenligning
er der i juni måned i Danmark 19 grader om dagen og 11 om natten. Så vejret
er som i Danmark i juni.

Kennet
--
og hvor går turen hen næste gang ??
se det på www.pernille-kennet.dk

Fra : Claus

Dato : 22-01-05 14:16

> Ifølge DMI, så er der 19 grader om dagen og 7 om natten. Til sammenligning
> er der i juni måned i Danmark 19 grader om dagen og 11 om natten. Så
> [...]
Ja, jeg havde godt set på de "officielle" statistikker som DMI. Imidlertid
har jeg flere gange oplevet, at disse sider viser noget lavere end det man
egentlig oplever på feriestederne.

/Claus

Fra : E.S.A.

Dato : 22-01-05 16:01

Var der selv sidste år i anden uge af april og vejret var koldt oh blæsende.
1 dag med sol ca 17 grader

Fra : mig

Dato : 23-01-05 21:33

Vi har været der en del både i april og maj, det vi har oplevet er alt fra
25 grader i skyggen og til 12 grader og regn vejr så der skal held med om
vejret er godt, disse temp er oplevet i alcudia

knud

Fra : Claus

Dato : 26-01-05 18:42

Tak for respons onkring klimaet.

Er der ikke nogen der vil give sit besyv med omkring det at selv
tilrettelægge sin rejse, som jeg også skriver om i indlægget?

/Claus