PH regulering
Fra : A. And

Dato : 21-05-01 07:35

Hej Gruppe
Jeg har lidt problemer med at holde ph værdien lav nok i min havedam (ca
30000 liter) Det går især galt i tørre perioder hvor jeg er nødt til at
tilføje vand. Jeg har før købt ph-sænker, men til den bassin størrelse blir
man jo hurtig en fattig mand (hvis man ikke er det i forvejen) Mit spørgsmål
er så - har nogen opskriften på en sådan blanding-altså ph sænker.
Jeg har ingen problemer med grønalger, det klares med en hjemmekonstrueret
UV lampe med 7 stk 30W UV rør, som tændes efter behov.
Jeg skal da lige huske at nævne at jeg har Koi karper i bassinet.
m.v.h Ervin

Fra : Ervin Metzdorf

Dato : 21-05-01 07:40

Udnskyld mine initialer, det var ikke for at gemme mig, men jeg synes
efterhånden man er meget plaget af spam mails.
Ervin
A. And <aandmetz.@post1.netmaster.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8H2O6.69$7l3.1090@news.get2net.dk...

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 21-05-01 10:02

"A. And" <aandmetz.@post1.netmaster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> m.v.h Ervin
>
> Jeg brugte saltsyre, som jeg blandede i en vandkande og hældte i, jeg kan
desværre ikke huske blandingsforholdet, mine fisk og planter tog ikke skade
af det ,du skal selvfølgelig ikke hælde en 1/2 liter i på en gang men prøv
dig forsigtig frem.Jeg bruger også saltsyre i min swimmingpool .

mvh
Lasse

Fra : Patrick Christensen

Dato : 21-05-01 18:39

Jeg bruger også saltsyre, til knap 1000 L. sænker 15 ml. 30% saltsyre 0,3
ph.
Husk at blande op i vand, og sænk ikke for meget på en gang.