Blybælte - Hvilket?
Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-01-05 19:40

Hej NG

Efter næsten at have tabt mit blybælte ved The Blue Hole, da
endedimsen ikke kunne holde bæltet stramt nok, så diameteren blev
større, må jeg nok ud og købe et nyt!

Har kigget lidt på de bælter med lommer til blyet.

Er det noget, der kan anbefales eller skal jeg kigge efter et
"normalt" blybælte?

Skal man købe blyhagl i poser til det, eller kan man bruge normale
1,2,3 kg blylodder?

vh
Michael Kristensen

Fra : Jan Birk

Dato : 21-01-05 08:30

> Har kigget lidt på de bælter med lommer til blyet.
>
> Er det noget, der kan anbefales eller skal jeg kigge efter et
> "normalt" blybælte?

Du kunne også overveje at købe et 'bly-seletøj' som egentligt er et
bælte med 2 lommer og skulderseler.

Der taber du ikke blyet pga. et løst spænde (det kan dog tabes ud af
lommerne). Det skal ikke strammes til rundt om maven som et normalt
blybælte, hvilket jeg synes bidrager til komforten.

På land har det den fordel, at hoften bliver aflastet, da vægten
fordeles på skuldrene.

Hvis du skulle falde for et bly-seletøj, så findes der nogle uheldige
modeller hvor det kun besværligt er muligt at indsætte blyposerne efter
at de har været taget ud.

Hvis du f.eks. har taget poserne ud for at komme op i båden og ikke kan
samle seletøjet igen med tykke handsker o.s.v. kan 2. dykket være i fare

/Jan

Fra : Timo Jattu

Dato : 22-01-05 09:39

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> "normalt" blybælte?
>
> Skal man købe blyhagl i poser til det, eller kan man bruge normale

Hivlken form for dykning og hvor meget bly brugte du?
--
Best regards / Venligst
Timo Jattu.

WWW.DEEPERDIVING.NET - Spearfishing - Freediving - Scubadiving - Uw-rugby -
Finswimming - Photo - Reviews - Classified and more..