Access - formular ?
Fra : Birgitte

Dato : 20-01-05 13:47

Pyh... det er længe siden jeg har lært om Acces

Hvis jeg låser felterne i en formular jeg har oprettet, kan jeg ikke taste
nye oplysninger ind her, men kan stadig føre ind i den tilhørende tabel ?

Jeg har en anden tabel, der skal bruge samme felter, kan den åbnes i den
formular jeg allerede har oprettet ?

Hvis ikke - Hvordan får jeg så lettest lavet en ny formular der er identisk
i udseende ?

Håber nogen kan hjælpe mig ud af min knibe

Venlig hilsen
Birgitte

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-01-05 20:50

> Pyh... det er længe siden jeg har lært om Acces
>
> Hvis jeg låser felterne i en formular jeg har oprettet, kan jeg ikke taste
> nye oplysninger ind her, men kan stadig føre ind i den tilhørende tabel ?

Ja, du kan stadig taste direkte i tabellen, det er kun formularen, der er
låst-

> Jeg har en anden tabel, der skal bruge samme felter, kan den åbnes i den
> formular jeg allerede har oprettet ?

Ja, men du skal skifte den via kode.

> Hvis ikke - Hvordan får jeg så lettest lavet en ny formular der er
identisk
> i udseende ?

Klik på din formular i databasevinduet. Højtreklik og vælg Kopier. Vælg sæt
ind. Giv din kopi et navn. Åbn kopien i designvisning. Åbn formularens
egenskaber. I fanebladet data, vælger du den anden tabel som postkilde.

Håber nogen kan hjælpe mig ud af min knibe

Håber at det hjalp

Jan

Fra : Birgitte

Dato : 20-01-05 21:35

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:41f00b38$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Håber at det hjalp
>
> Jan

Hejsa Jan

Tusind tak., det var jo lige det der skulle til... det funker bare )

Hilsen
Birgitte

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-01-05 22:10

> Hejsa Jan
>
> Tusind tak., det var jo lige det der skulle til... det funker bare )
>
> Hilsen
> Birgitte

Velbekomme

Jan