Send variabel med php
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 20-01-05 07:53

Hejsa

Jeg har en afstemning kørende i flash, som trækker resultater fra en
mysql. Når brugeren stemmer, så skal stemmen derfor - selvvølgelig -
gemmes i databasen. Pt. har jeg en stem.php som kaldes med en
variabel, så det f.eks. hedder 'stem.php?valg=2'. Dette kald laver jeg
med et javascript, som åbner et popup-vindue, der lukker sig selv
igen.

Det fungerer egentlig ok, men jeg er irriteret over, at brugeren skal
se på et popup, der åbner og lukker.

Er der ikke nogle alternativer? Jeg har ikke erfaring med xml, hvorfor
dette ikke er en muliged. Kravet er flash, php og mysql.

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Peo

Dato : 21-01-05 19:41

brug loadVars() -objektet.

sendAndLoad foregår helt skjult for brugeren, eks.:

// objekt til at sende variablen med
sender_obj = new LoadVars();
// variablen tilføjes som property (valg)
// og gives en værdi (2)
sender_obj.valg = 2;
// en funktion til at håndtere det svar
// som php-siden vender tilbage med
function handleVoteRes(){
// denne function gør ikke andet
// end at trace variabler den får tilbage
for(prop in this){
trace(prop + ": " + this[prop]);
}
}
getter_obj = new LoadVars();
// funktionen tilføjes et andet loadVars objekt
getter_obj.onLoad = handleVoteRes;
// det hele eksekveres
/* sendAndLoad tager 3 parametre.
1. siden der sendes til: stem.php
2. objektet der skal modtage svaret
3. metoden hvormed variabler sendes "GET" eller "POST"
*/
sender_obj.sendAndLoad("stem.php", getter_obj, "POST");

peo