Vejret i Californien i marts måned...
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 19-01-05 21:37

Hej

Jeg skal som sagt til californien til marts, og kunne godt bruge en side med
nogle statistiske varmegrader osv... så jeg ved hvad jeg skal pakke ned...
har aldrig været der før

har også en lille uges tid i new york på hjemturen, men jeg gætter på at det
er marts-klamt ligesom i .dk ? eller tager jeg fejl ?

Jeg har søgt lidt på google, men synes ik lige at kunne finde det jeg leder
efter...

Mvh Jacob

Fra : Ole

Dato : 19-01-05 23:03

"Jacob d'Andrade" <jacob@removethezub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er marts-klamt ligesom i .dk ? eller tager jeg fejl ?
>
> Jeg har søgt lidt på google, men synes ik lige at kunne finde det jeg

Hej

Et godt sted at starte med at søge vejrinformation er på DMI's hjemmeside
http://www.dmi.dk Et hurtigt kig på siden gav information om en meget lang
række byer, bl. a. også i USA.

Selvom DMI lister dagtemperaturen til 9 grade i NYC i marts, har jeg selv
oplevet temperaturer i byen i slutningen af mart i underkanten af 20 grader,
men det er nok lidt usædvanligt.

Ole

Fra : Michael

Dato : 19-01-05 23:47

Jacob d'Andrade wrote:
> [...]
> er marts-klamt ligesom i .dk ? eller tager jeg fejl ?
>
> Jeg har søgt lidt på google, men synes ik lige at kunne finde det jeg leder

Los Angeles:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=200001202&country=USA

San Francisco:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=200001201&country=USA

San Diego:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=200001203&country=USA

Fresno:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=200001204&country=USA

New York:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=200001223&country=USA

/michael

Fra : Stig Nielsen

Dato : 19-01-05 23:49

> [...]
> er marts-klamt ligesom i .dk ? eller tager jeg fejl ?
>
> Jeg har søgt lidt på google, men synes ik lige at kunne finde det jeg

www.weather.com er din side

Her skriver du hvilken by du skal til.

Siden er verdensdækkende, men hovedsageligt samtlige byer i USA findes.

Så kan du få næsten den prognose du vil have, plus som du efterlyser
"averages & records" så du kan se hvordan vejret er i de forskellige måneder
året rundt.

San Francisco er så at sige konstant 10-17 grader året, hvorimod de varmere
temps findes omkring LA og San Diego, plus inde i ørkenen.

Stig

Fra : Niels H

Dato : 20-01-05 10:48

Hej Jakob.
I 2003 var jeg i NY i midt/slutningen marts. 14 dage før var der
rekord-snefald med 60 cm. sne på hele Manhattan, og alt lukkede.
5-7 dage med rydning samt efterfølgende forårsvejr betød, at vi havde sol og
ca. 20 grader c. i de 5 dage jeg var der, så alt kan ske !
I 1998 var jeg i Californien i Marts, og der havde vi 18-25 grader i alle 14
dage. Kun v/ Grand Canyon (ja,ja, Arizona) var der is/hagl. ca. 1/2 dags
sydligere kørsel i Lake Havasu havde vi 30-35 grader.
I Yosemite som også ligger i bjergene var det også noget køligere, men
forårsvejr var det.
Ved det kæmpestore træ General Sherman på vej op til Kings Canyon lå der 2
meter sne, men det er jo også højt oppe i bjergene.
Bemærk, at bagindgangen til Yosemite, Tioga passet, er lukket helt frem til
april.
God tur
Mvh Niels

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 20-01-05 21:49

Hej

Mange tak for jeres svar, det er blevet til nogle gode sider i foretrukne