Rensning af Udstødning
Fra : Nyberg

Dato : 19-01-05 20:51

Hej

er den nogle der ved hvordan man renser en udstødning
har prøve med rense benzin men det opløser ikke det sod der sider fast

MVH

René

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 20:49

"Nyberg" <nyberg@Test_err.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> er den nogle der ved hvordan man renser en udstødning
> har prøve med rense benzin men det opløser ikke det sod der sider fast

Skruetrækker og andet værktøj der kan skrabe sod væk

--
Tom

Fra : Hekto

Dato : 19-01-05 21:12

Tom wrote:
> "Nyberg" <nyberg@Test_err.dk> skrev i en meddelelse

> Skruetrækker og andet værktøj der kan skrabe sod væk
>
> --
> Tom

Ingen af delene!

Kaustisk soda og kogende vand!
Søg tilbage i gamle tråde med Google.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!

Fra : h.r

Dato : 20-01-05 15:53

i ganmle dage hældte jeg benzin i udstødningen på min maxi og satte ild til,
det var lige før at der gik ild i mit hår
er ikke helt sikker på at jeg vil anbefale dette triks.
nu er jeg voksen og leger ikke med ild mere.

Fra : Nyberg

Dato : 20-01-05 16:13

Tak for det tip men nu er jeg også voksen så jeg må heller ikke brande mig
mere.

Det er til min søn's crosser så der kommer både sod og jord i.

Fra : Hekto

Dato : 20-01-05 16:49

In article <41efc97e$0$263$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nyberg@Test_err.dk says...
> Tak for det tip men nu er jeg også voksen så jeg må heller ikke brande mig
> mere.
>
> Det er til min søn's crosser så der kommer både sod og jord i.

De udstødninger jeg har renset, har været med kaustisk soda.
En kopfuld ned i røret/potten, og en keddel kogende vand på. (pas på
det sprutter!)
Så står det til næste dag, og hældes ud. Så er udstødningen helt ren
inden i.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : RpR

Dato : 21-01-05 01:26

> [...]
> det sprutter!)
> Så står det til næste dag, og hældes ud. Så er udstødningen helt ren

Husk at sætte en prop i den ene ende af potten først :-]
Det kan også forblandes i en spand og hældes ned gennem en tragt. Uanset
hvad så skal du bruge handsker, det stads er IKKE rart at få på nallerne.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 21-01-05 18:21

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
Uanset
> hvad så skal du bruge handsker, det stads er IKKE rart at få på nallerne.

Men endnu værre at få i øjnene, så brug briller
mvh tp

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 20-01-05 16:39

Hej
på vores værksted brugte vi svejseværket
vi varmede studsen op så den blev rødglødende
slukkede for gassen så den kun fik ilt
så fulgte vi den røde ring der kom på udstødningen
når den var i den anden ende af ustødningen var den ren
der var kun støv tilbage
forkromede udstødninger blev ødelagte
krommen faldt af
dette skal dog ikke gøres tæt på naboer da det ryger meget
man skal også passe på faren ved at blande ilt og olie
er lig eksplotionsfare
hilsen Jørgen

Fra : JB

Dato : 27-01-05 04:57

I gammel dage helte man benzin i udstødningen
rust udstødning, og satte i ild, husk at Udstødningen
skal være åben i begge ender ellers kan
den eksplorer.
bank på siderne og ryst sod og kuks ud.
gøres et pr. gange.