| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | DESPERAT HJÆLP - Speedfight LC der sagtner~ Fra : Kenneth Huus | 
  Dato :  19-01-05 07:39 |  
  |   
            Hej NG.
 
 Her til morgen måtte jeg så ty til gåben og irritationsmomenter, da min
 Speedfight " LC (fjernet ring i variator og lukket blindrøret)
 
 Jeg har 39 km på arbejde, og på Larstyndskidsmark 8 km fra civilisationen i
 alle retninger døde den. Den begyndte et stykke tid inden med, at ikke
 rigtig ville tage imod gassen og farten blev langsommere og langsomme.
 Tilsidst kunne jeg kun køre mere end 20 km/t, og jeg stillede lortet og
 gik/småløb resten af vejen til færgen.
 
 Før havde den problemer i kaburator i køligt vejr med fugt og sne, som kunne
 afhjælpes med at komme kaburatorsprit på. Men efter begrænsningerne er
 fjernet, har dette ikke været noget problem. Spørgsmålet er nu, hvad F.....
 problemet kan ligge i ?
 
 Kort sagt har maskinen kørt 8000 KM, og jeg har intet service holdt på den.
 Når jeg her på det sidste har skullet starte om morgenen, har den har svært
 ved at starte og blive holdende igang, selvom den står i opvarmet lokale.
 Men når jeg så har fået den startet, dør den igen indenfor 2 sekunder. Sådan
 kan jeg starte igen og igen, og på et tidspunkt tager den så endelig fat.
 
 Jeg har også haft problemermed, når jeg er kommet kørende med 80km/t, og har
 sluppet gassen under ½ cm på håndtaget, så føles det som om
 brændstoftilførslen er som lukket, og den ville ikke rigtig tage gas igen
 .............men pludselig trillende, med gashåndtaget i bunden tager den så
 pludselig igen fat.
 
 God råd er dyre, og defor håber ejg på en masse svar fra jer.
 
 mvh
 Kenneth
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           KubikH (19-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : KubikH | 
  Dato :  19-01-05 17:19 |  
  |   
            
 "Kenneth Huus" <bashuus@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:41ee006a$0$33624$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > SNIP vildt meget tekst
 
 Hejsa
 Jeg er næsten 100 % sikker på at du skal have renset karburator.
 Desuden skal du køre med karburatorsprit igen
 Symptomerne med start og "død" efter 2 sekunder, passer fint med en
 vanddråbe det rigtige sted.
 Det med at den mister "pusten" og sløver mere og mere for til sidst at dø,
 lyder fuldstændigt som karburatoris.
 Karburatorsprit bruges af 2 årsager:
 
 1: Man kan fjerne overfladespændingen på vanddråber, så de ryger med igennem
 dyserne, i stedet for at lave ulykker.
 
 2: Sprit i benzinen, hindrer luftens fugtighed i at fryse til is inden i din
 karburator.
 Det er derfor den dør langsomt, karburatoren fryser til og hullet bliver
 mindre og mindre.
 Når den så har stået en 5 minutters tid, har varmen fra motoren tøet isen
 op, og så kan den igen.
 Håber at det virker.
 Mvh
 Niels
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kenneth Huus (20-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kenneth Huus | 
  Dato :  20-01-05 06:24 |  
  |   
            Okay, men jeg troede problemet ligesom var væk, nu hvor jeg i flere kolde
 måneder har kørt uden kaburatorsprit!! Men jeg vil lade det komme an på en
 prøve. Det skal siges, at da jeg hentede min scooter senere på dagen (kørte
 den hjem på en trailer), startede den uden dikkedarer.
 
 Angående rensning af kaburator - Er det besvaærligt ? Jeg spørger fordi jeg
 kun har prøvet at skille min kaburator ad i min Polo fra 83, men den kan jeg
 efterhånden i søvne !! Skal jeg hellere lade fagfolk om det ??
 
 Michael replyer, at det er min benzinhane (vacuumfunktion) - Hvor sidder den
 henne, og er den let at skifte, hvis det virkelig er den der er skyld i
 problemet ?? Hvilken funktion har hanen ??
 
 mvh
 Kenneth
 
 "KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> wrote in message
 news:csm1gs$2f6p$1@news.cybercity.dk...
 >
 > "Kenneth Huus" <bashuus@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 > news:41ee006a$0$33624$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > > SNIP vildt meget tekst
 >
 > Hejsa
 > Jeg er næsten 100 % sikker på at du skal have renset karburator.
 > Desuden skal du køre med karburatorsprit igen
 > Symptomerne med start og "død" efter 2 sekunder, passer fint med en
 > vanddråbe det rigtige sted.
 > Det med at den mister "pusten" og sløver mere og mere for til sidst at dø,
 > lyder fuldstændigt som karburatoris.
 > Karburatorsprit bruges af 2 årsager:
 >
 > 1: Man kan fjerne overfladespændingen på vanddråber, så de ryger med
 igennem
 > dyserne, i stedet for at lave ulykker.
 >
 > 2: Sprit i benzinen, hindrer luftens fugtighed i at fryse til is inden i
 din
 > karburator.
 > Det er derfor den dør langsomt, karburatoren fryser til og hullet bliver
 > mindre og mindre.
 > Når den så har stået en 5 minutters tid, har varmen fra motoren tøet isen
 > op, og så kan den igen.
 > Håber at det virker.
 > Mvh
 > Niels
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hekto (20-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  20-01-05 11:00 |  
  |  
 
            In article <csm1gs$2f6p$1@news.cybercity.dk>, kallehauge@SLETemail.dk 
 says...
 > Jeg er næsten 100 % sikker på at du skal have renset karburator.
 > Desuden skal du køre med karburatorsprit igen
 > Symptomerne med start og "død" efter 2 sekunder, passer fint med en
 > vanddråbe det rigtige sted.
 > Det med at den mister "pusten" og sløver mere og mere for til sidst at dø,
 > lyder fuldstændigt som karburatoris.
 > Karburatorsprit bruges af 2 årsager:
 > 
 Kaburatorsprit på (ca. en kopfuld pr. tank) + dræning af svømmerhuset 
 for vand.
 Det plejer at være den normale kur. Nu er der tale om en LC og så er 
 det 99,99999% sikkert!
 Vandkøling duer ikke til ret meget, når ikke der er tale om race. AC'en 
 (Air Cooled) har ikke nær de samme problemer med kaburatoris, da 
 udslippet af varm luft fra blæseren varmer kaburator og 
 indsugningsdæmper op.
 Vandkølingen er ofte så effektiv på 50cc, at man er nødt til at dække 
 køleren af, så der kun er et hul på størrelse med en 5-krone, til at 
 lukke luft ind til køleren. De lange slanger fra fronten og ned til 
 motoren er næsten tilstrækkeligt om vinteren.
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hekto (20-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  20-01-05 11:03 |  
  |  
 
            In article <csm1gs$2f6p$1@news.cybercity.dk>, kallehauge@SLETemail.dk 
 says...
 > Jeg er næsten 100 % sikker på at du skal have renset karburator.
 > Desuden skal du køre med karburatorsprit igen
 > Symptomerne med start og "død" efter 2 sekunder, passer fint med en
 > vanddråbe det rigtige sted.
 > Det med at den mister "pusten" og sløver mere og mere for til sidst at dø,
 > lyder fuldstændigt som karburatoris.
 > Karburatorsprit bruges af 2 årsager:
 > 
 Kaburatorsprit på (ca. en kopfuld pr. tank) + dræning af svømmerhuset 
 for vand.
 Det plejer at være den normale kur. Nu er der tale om en LC og så er 
 det 99,99999% sikkert!
 Vandkøling duer ikke til ret meget, når ikke der er tale om race. AC'en 
 (Air Cooled) har ikke nær de samme problemer med kaburatoris, da 
 udslippet af varm luft fra blæseren varmer kaburator og 
 indsugningsdæmper op.
 Vandkølingen er ofte så effektiv på 50cc, at man er nødt til at dække 
 køleren af, så der kun er et hul på størrelse med en 5-krone, til at 
 lukke luft ind til køleren. De lange slanger fra fronten og ned til 
 motoren er næsten tilstrækkeligt om vinteren.
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Kenneth Huus (21-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kenneth Huus | 
  Dato :  21-01-05 08:23 |  
  |  
 
            Tak for svaret !!
 Det vil altså sige, at jeg skal dække fronten af på min Speedfight? Lad mig
 vide, om jeg forstår dig ret, hvis jeg tolker dit svar, som jeg skal kun
 have et arealområde på køleren i størrelsesordenen f.eks. 10 cm2, fordi
 luften i forvejen er kølig om vinteren ?
 mvh
 Kenneth Huus
 "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
 news:MPG.1c59a04f283eeab49896ad@news.tele.dk...
 > In article <csm1gs$2f6p$1@news.cybercity.dk>, kallehauge@SLETemail.dk
 > says...
 > > Jeg er næsten 100 % sikker på at du skal have renset karburator.
 > > Desuden skal du køre med karburatorsprit igen
 > > Symptomerne med start og "død" efter 2 sekunder, passer fint med en
 > > vanddråbe det rigtige sted.
 > > Det med at den mister "pusten" og sløver mere og mere for til sidst at
 dø,
 > > lyder fuldstændigt som karburatoris.
 > > Karburatorsprit bruges af 2 årsager:
 > >
 > Kaburatorsprit på (ca. en kopfuld pr. tank) + dræning af svømmerhuset
 > for vand.
 > Det plejer at være den normale kur. Nu er der tale om en LC og så er
 > det 99,99999% sikkert!
 >
 > Vandkøling duer ikke til ret meget, når ikke der er tale om race. AC'en
 > (Air Cooled) har ikke nær de samme problemer med kaburatoris, da
 > udslippet af varm luft fra blæseren varmer kaburator og
 > indsugningsdæmper op.
 > Vandkølingen er ofte så effektiv på 50cc, at man er nødt til at dække
 > køleren af, så der kun er et hul på størrelse med en 5-krone, til at
 > lukke luft ind til køleren. De lange slanger fra fronten og ned til
 > motoren er næsten tilstrækkeligt om vinteren.
 >
 > -- 
 > /Hekto
 > Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 > Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 >  www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 > industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Hekto (21-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  21-01-05 09:10 |  
  |  
 
            In article <41f0adc5$0$33718$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, 
 bashuus@tiscali.dk says...
 > Det vil altså sige, at jeg skal dække fronten af på min Speedfight? Lad mig
 > vide, om jeg forstår dig ret, hvis jeg tolker dit svar, som jeg skal kun
 > have et arealområde på køleren i størrelsesordenen f.eks. 10 cm2, fordi
 > luften i forvejen er kølig om vinteren ?
 > 
 > 
 http://www.hekto.dk/speedfight/vinterklar.htm
 
-- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Kenneth Huus (24-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kenneth Huus | 
  Dato :  24-01-05 07:16 |  
  |  
 
            Jeg rensede her i weekenden mit tændrør, da der var meget belægning derpå.
 Så fik jeg renset det filter, som sidder tæt ved kickstarteren. Det var
 total fyldt med benzin og total ulækkert inden i huset. Jeg fik det renset
 op, og så samlet hele lortet igen. Jeg fik hældt kaburatorsprit i, og lod
 den gå 5 minutter. Den gik fint.
 1. spørgsmål: Skal jeg skifte stemplet, eller er det nok med stempelringen?
 Den kører 80 km dagligt, og med gennemsnitlig 70 km/t !!
 mvh
 Kenneth Huus
 "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
 news:MPG.1c5ad732901714319896b8@news.tele.dk...
 > In article <41f0adc5$0$33718$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
 > bashuus@tiscali.dk says...
 > > Det vil altså sige, at jeg skal dække fronten af på min Speedfight? Lad
 mig
 > > vide, om jeg forstår dig ret, hvis jeg tolker dit svar, som jeg skal kun
 > > have et arealområde på køleren i størrelsesordenen f.eks. 10 cm2, fordi
 > > luften i forvejen er kølig om vinteren ?
 > >
 > >
 >  http://www.hekto.dk/speedfight/vinterklar.htm
>
 >   
> -- 
 > /Hekto
 > Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 > Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 >  www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 > industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Hekto (24-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  24-01-05 10:52 |  
  |  
 
            In article <41f4928f$0$33637$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, 
 bashuus@tiscali.dk says...
 > 1. spørgsmål: Skal jeg skifte stemplet, eller er det nok med stempelringen?
 > Den kører 80 km dagligt, og med gennemsnitlig 70 km/t !!
 > 
 > 
 Du skal normalt forvente at skifte stempelringe ved 20.000 og stempel 
 ved det dobbelte!
 Køb evt. et nyt skumelement til luftfilteret!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Kenneth Huus (24-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kenneth Huus | 
  Dato :  24-01-05 12:50 |  
  |  
 
            Hvordan faaen kan det snask sætte sig i filtret ?? Det er da et luftfilter
 og ikke benzin og vice-versa-filter !!
 "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
 news:MPG.1c5ee38ccf18215a9896bc@news.tele.dk...
 > In article <41f4928f$0$33637$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
 > bashuus@tiscali.dk says...
 > > 1. spørgsmål: Skal jeg skifte stemplet, eller er det nok med
 stempelringen?
 > > Den kører 80 km dagligt, og med gennemsnitlig 70 km/t !!
 > >
 > >
 > Du skal normalt forvente at skifte stempelringe ved 20.000 og stempel
 > ved det dobbelte!
 >
 > Køb evt. et nyt skumelement til luftfilteret!
 > -- 
 > /Hekto
 > Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 > Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 >  www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 > industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Hekto (24-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  24-01-05 15:09 |  
  |  
 
            In article <41f4e101$0$33669$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, 
 bashuus@tiscali.dk says...
 > Hvordan faaen kan det snask sætte sig i filtret ?? Det er da et luftfilter
 > og ikke benzin og vice-versa-filter !!
 > 
 Øøøøøh? - hvad mener du helt præcist?
 Jeg forstod at det var luftfilteret og kassen der var snasket til 
 indvendigt?
 At det bliver beskidt er ikke så overraskende, med alt det skidt der er 
 i luften, og den lave højde det sidder i.
 Benzinfilteret kan også blive beskidt. Igen er det støv og vand der 
 hjælper til.
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Kenneth Huus (26-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kenneth Huus | 
  Dato :  26-01-05 05:56 |  
  |  
 
            Jo, du forstod rigtigt. Det jeg undrede mig over var, hvordan det kan lade
 sig gøre, at det bliver fyldt med benzin ?? Hvor suger den luft ind henne -
 Så vidt jeg kunne se, var kassen hermetisk lukket, og da jeg er Scotter
 NOVICE, aner jeg ikke så meget om det. har dog tænkt mig at købe Haynes bog
 om Peugeot, da jeg har en til min Polo, og den er ganske fremragende, når
 man vil gøre ting selv !!
 mvh
 Kenneth Huus
 "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
 news:MPG.1c5f1fd95f37dfd39896be@news.tele.dk...
 > In article <41f4e101$0$33669$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
 > bashuus@tiscali.dk says...
 > > Hvordan faaen kan det snask sætte sig i filtret ?? Det er da et
 luftfilter
 > > og ikke benzin og vice-versa-filter !!
 > >
 > Øøøøøh? - hvad mener du helt præcist?
 >
 > Jeg forstod at det var luftfilteret og kassen der var snasket til
 > indvendigt?
 > At det bliver beskidt er ikke så overraskende, med alt det skidt der er
 > i luften, og den lave højde det sidder i.
 >
 > Benzinfilteret kan også blive beskidt. Igen er det støv og vand der
 > hjælper til.
 > -- 
 > /Hekto
 > Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 > Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 >  www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 > industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Hekto (26-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  26-01-05 08:42 |  
  |  
 
            In article <41f722fc$0$33720$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, 
 bashuus@tiscali.dk says...
 > Jo, du forstod rigtigt. Det jeg undrede mig over var, hvordan det kan lade
 > sig gøre, at det bliver fyldt med benzin ?? Hvor suger den luft ind henne -
 > Så vidt jeg kunne se, var kassen hermetisk lukket, og da jeg er Scotter
 > NOVICE, aner jeg ikke så meget om det. har dog tænkt mig at købe Haynes bog
 > om Peugeot, da jeg har en til min Polo, og den er ganske fremragende, når
 > man vil gøre ting selv !!
 Den æggeformede kasse, sidder fortil fast på en sort kasse/tingest, som 
 er indsugningsdæmperen. Den går fremad, foran motoren, hvor den suger 
 luften ind.
 Der kommer altid lidt benzin baglæns ud af kaburatoren, specielt hvis 
 filteret er stoppet.
 www.hekto.dk/speedfight
-- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Michael (19-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Michael | 
  Dato :  19-01-05 20:34 |  
  |   
            hejsa det er din benzinhane der er defekt, det er et kendt
 Peugeot problem, det er vacumfunktionen i den der
 fejler
 MVH Michael Ankerlund
 "Kenneth Huus" <bashuus@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:41ee006a$0$33624$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Hej NG.
 >
 > Her til morgen måtte jeg så ty til gåben og irritationsmomenter, da min
 > Speedfight " LC (fjernet ring i variator og lukket blindrøret)
 >
 > Jeg har 39 km på arbejde, og på Larstyndskidsmark 8 km fra civilisationen 
 > i
 > alle retninger døde den. Den begyndte et stykke tid inden med, at ikke
 > rigtig ville tage imod gassen og farten blev langsommere og langsomme.
 > Tilsidst kunne jeg kun køre mere end 20 km/t, og jeg stillede lortet og
 > gik/småløb resten af vejen til færgen.
 >
 > Før havde den problemer i kaburator i køligt vejr med fugt og sne, som 
 > kunne
 > afhjælpes med at komme kaburatorsprit på. Men efter begrænsningerne er
 > fjernet, har dette ikke været noget problem. Spørgsmålet er nu, hvad 
 > F.....
 > problemet kan ligge i ?
 >
 > Kort sagt har maskinen kørt 8000 KM, og jeg har intet service holdt på 
 > den.
 > Når jeg her på det sidste har skullet starte om morgenen, har den har 
 > svært
 > ved at starte og blive holdende igang, selvom den står i opvarmet lokale.
 > Men når jeg så har fået den startet, dør den igen indenfor 2 sekunder. 
 > Sådan
 > kan jeg starte igen og igen, og på et tidspunkt tager den så endelig fat.
 >
 > Jeg har også haft problemermed, når jeg er kommet kørende med 80km/t, og 
 > har
 > sluppet gassen under ½ cm på håndtaget, så føles det som om
 > brændstoftilførslen er som lukket, og den ville ikke rigtig tage gas igen
 > ............men pludselig trillende, med gashåndtaget i bunden tager den 
 > så
 > pludselig igen fat.
 >
 > God råd er dyre, og defor håber ejg på en masse svar fra jer.
 >
 > mvh
 > Kenneth
 >
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           michael bak (20-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : michael bak | 
  Dato :  20-01-05 08:54 |  
  |   
            Hej Kenneth
 Jeg håber at dette råd kan hjælpe dig.........
 Har oplevet nogenlunde det samme med min speedfight
 du har vand i tanken helt enkelt.....løs problemet ved at 
 afmontere tanken og få alt benzien ud,der må ikke være mere benzin 
 i tanken.Derefter montere du tanken igen og hælder nyt benzin 
 på.check lige om din vacumbenzin hane virker,du skal suge i den 
 nedereste slange og afmont. den øverste fra kaburatoren og når du 
 suger skal benzinen løbe ud af øverste slange,gør den det virker 
 hanen.derefter renser du din kaburator og vupti din speedfight 
 køre igen som en drøm. husk lige at checke dit tændrør,skal renses 
 ved hvert 3000km.
 
 håber at det hjælper ....det tager max et par timer det hele......
 
 laverda95
 
 
 .......Kenneth Huus <bashuus@tiscali.dk> skrev:
 >Hej NG.
 >
 >Her til morgen måtte jeg så ty til
 >gåben og irritationsmomenter, da min
 >Speedfight " LC (fjernet ring i
 >variator og lukket blindrøret)
 >
 >Jeg har 39 km på arbejde, og på
 >Larstyndskidsmark 8 km fra
 >civilisationen i
 >alle retninger døde den. Den begyndte
 >et stykke tid inden med, at ikke
 >rigtig ville tage imod gassen og
 >farten blev langsommere og langsomme.
 >Tilsidst kunne jeg kun køre mere end
 >20 km/t, og jeg stillede lortet og
 >gik/småløb resten af vejen til færgen.
 >
 >Før havde den problemer i kaburator i
 >køligt vejr med fugt og sne, som kunne
 >afhjælpes med at komme kaburatorsprit
 >på. Men efter begrænsningerne er
 >fjernet, har dette ikke været noget
 >problem. Spørgsmålet er nu, hvad F.....
 >problemet kan ligge i ?
 >
 >Kort sagt har maskinen kørt 8000 KM,
 >og jeg har intet service holdt på den.
 >Når jeg her på det sidste har skullet
 >starte om morgenen, har den har svært
 >ved at starte og blive holdende
 >igang, selvom den står i opvarmet lokale.
 >Men når jeg så har fået den startet,
 >dør den igen indenfor 2 sekunder. Sådan
 >kan jeg starte igen og igen, og på et
 >tidspunkt tager den så endelig fat.
 >
 >Jeg har også haft problemermed, når
 >jeg er kommet kørende med 80km/t, og har
 >sluppet gassen under ½ cm på
 >håndtaget, så føles det som om
 >brændstoftilførslen er som lukket, og
 >den ville ikke rigtig tage gas igen
 >............men pludselig trillende,
 >med gashåndtaget i bunden tager den så
 >pludselig igen fat.
 >
 >God råd er dyre, og defor håber ejg
 >på en masse svar fra jer.
 >
 >mvh
 >Kenneth
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kenneth Huus (20-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kenneth Huus | 
  Dato :  20-01-05 09:46 |  
  |   
            Jamen dog, det kunne da godt lyde som et projekt, men i bund og grund siger
 I jo alle det samme - nemlig VAND i systemet. Så jeg vil tage min Speedfight
 grundeigt under kiggeren i weekenden, hvis ellers min 2 mdr. datter vil give
 mig den frihed !!
 
 mvh
 Kenneth
 
 "michael bak" <mlj@os.dk> wrote in message
 news:11062078210.821387386246396@dtext.news.tele.dk...
 > Hej Kenneth
 > Jeg håber at dette råd kan hjælpe dig.........
 > Har oplevet nogenlunde det samme med min speedfight
 > du har vand i tanken helt enkelt.....løs problemet ved at
 > afmontere tanken og få alt benzien ud,der må ikke være mere benzin
 > i tanken.Derefter montere du tanken igen og hælder nyt benzin
 > på.check lige om din vacumbenzin hane virker,du skal suge i den
 > nedereste slange og afmont. den øverste fra kaburatoren og når du
 > suger skal benzinen løbe ud af øverste slange,gør den det virker
 > hanen.derefter renser du din kaburator og vupti din speedfight
 > køre igen som en drøm. husk lige at checke dit tændrør,skal renses
 > ved hvert 3000km.
 >
 > håber at det hjælper ....det tager max et par timer det hele......
 >
 > laverda95
 >
 >
 > ......Kenneth Huus <bashuus@tiscali.dk> skrev:
 > >Hej NG.
 > >
 > >Her til morgen måtte jeg så ty til
 > >gåben og irritationsmomenter, da min
 > >Speedfight " LC (fjernet ring i
 > >variator og lukket blindrøret)
 > >
 > >Jeg har 39 km på arbejde, og på
 > >Larstyndskidsmark 8 km fra
 > >civilisationen i
 > >alle retninger døde den. Den begyndte
 > >et stykke tid inden med, at ikke
 > >rigtig ville tage imod gassen og
 > >farten blev langsommere og langsomme.
 > >Tilsidst kunne jeg kun køre mere end
 > >20 km/t, og jeg stillede lortet og
 > >gik/småløb resten af vejen til færgen.
 > >
 > >Før havde den problemer i kaburator i
 > >køligt vejr med fugt og sne, som kunne
 > >afhjælpes med at komme kaburatorsprit
 > >på. Men efter begrænsningerne er
 > >fjernet, har dette ikke været noget
 > >problem. Spørgsmålet er nu, hvad F.....
 > >problemet kan ligge i ?
 > >
 > >Kort sagt har maskinen kørt 8000 KM,
 > >og jeg har intet service holdt på den.
 > >Når jeg her på det sidste har skullet
 > >starte om morgenen, har den har svært
 > >ved at starte og blive holdende
 > >igang, selvom den står i opvarmet lokale.
 > >Men når jeg så har fået den startet,
 > >dør den igen indenfor 2 sekunder. Sådan
 > >kan jeg starte igen og igen, og på et
 > >tidspunkt tager den så endelig fat.
 > >
 > >Jeg har også haft problemermed, når
 > >jeg er kommet kørende med 80km/t, og har
 > >sluppet gassen under ½ cm på
 > >håndtaget, så føles det som om
 > >brændstoftilførslen er som lukket, og
 > >den ville ikke rigtig tage gas igen
 > >............men pludselig trillende,
 > >med gashåndtaget i bunden tager den så
 > >pludselig igen fat.
 > >
 > >God råd er dyre, og defor håber ejg
 > >på en masse svar fra jer.
 > >
 > >mvh
 > >Kenneth
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |