Problem med background-image i ekstern css
Fra : Martin Hjort

Dato : 18-01-05 22:34

Jeg har et problem med background-image i mit eksterne
css-stylesheet.

I selve koden til siden, har jeg en fil, med en
div="venstremenu".

I stylesheetet, der ligger i en mappe for sig selv, root/css
hedder den, har jeg skrevet følgende kode for den div:

#venstremenu {
   width: 150px;
   height: 1000px;
   float: left;
   background-image: (../menuback.jpg);
   border-left: 1px solid white;
   border-bottom: 1px solid white;
   border-right: 1px solid white;
   margin-bottom: 10px;
}

Den viser ikke billede i div'en, men viser bare baggrundsfarven
på selve siden, som er sort. Kan det have noget at gøre med
css'en for body'en:

body {
   background-color: black;
   font-size: 13px;
   margin: 0px;
   padding: 0px;
   font-family: trebuchet ms, arial, sans-serif;
   color: white;
   text-align: center;
}

På forhånd tak:)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-05 22:36

Martin Hjort skrev:

> I selve koden til siden, har jeg en fil, med en
> div="venstremenu".

Må vi se din side? Det er svært at hjælpe hvis man ikke kan se
problemet online (link til html-filen, ikke til css-filen).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hjort

Dato : 18-01-05 22:41

Ja selvfølgeligt: www.martinhjort.net :)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-01-05 22:49

Martin Hjort wrote:

> Ja selvfølgeligt: www.martinhjort.net

Er du sikker på, du overhovedet har uploaded den gif, du vil have som
bggrund?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Martin Hjort

Dato : 18-01-05 23:03

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Er du sikker på, du overhovedet har uploaded den gif, du vil have som
> bggrund?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
> http://ginnerskov.frac.dk

Ja den ligger i rod-biblitoteket:)

Fra : Martin Hjort

Dato : 18-01-05 23:15

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er du sikker på, du overhovedet har uploaded den gif, du vil have som
> [...]

Har fundet ud af det nu:) Tak for indslagene:)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-05 23:12

Martin Hjort skrev:

> Ja den ligger i rod-biblitoteket:)

Du henviser til <http://www.martinhjort.net/Denmark.gif> - den fil
findes ikke.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hjort

Dato : 18-01-05 23:18

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]

Ja okay, det er lidt dårligt forklaret. Den fil der, Danmark.gif,
eksisterer ikke, men det var ikke den jeg ville bruge til
baggrundsbillede i menuen til venstre:) Men har som sagt fundet ud af
det, ellers tak;)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-01-05 22:39

Martin Hjort wrote:

> [...]
>
> Den viser ikke billede i div'en, men viser bare baggrundsfarven
> på selve siden, som er sort. Kan det have noget at gøre med

Du skal lege lidt med stien til dit baggrundsbillede eller tjekke, at navnet
på det ikke er skrevet med stort på filen.

Prøv til en start at fjerne de to prikker før /

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Martin Hjort

Dato : 18-01-05 22:44

> [...]
> på det ikke er skrevet med stort på filen.
>
> Prøv til en start at fjerne de to prikker før /

Det virkede ikke til at starte med...

Fra : pepss

Dato : 18-01-05 22:44

"Martin Hjort" skrev
> Jeg har et problem med background-image i mit eksterne
> css-stylesheet.

prøv at kom med et link til siden. så er det noget letter at hjælpe

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner