Steam/CS : S nede?
Fra : Ivan [7100]

Dato : 18-01-05 16:30

Hej Rødder....

Er det bare min installation eller får i også at vide at deres servere er
optaget?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-01-05 16:48

"Ivan [7100]" wrote

> Er det bare min installation eller får i også at vide at deres servere er
> optaget?

Prøv igen
Exit Steam programmet og starat Steam op igen

Valve frigav en lidt større pakke til CS:S i nat - ca 1 lokal tid
Inkl et par småfixes til HL2

- Peter

Fra : Ivan [7100]

Dato : 18-01-05 16:56

> Prøv igen
> Exit Steam programmet og starat Steam op igen
>
> Valve frigav en lidt større pakke til CS:S i nat - ca 1 lokal tid
> Inkl et par småfixes til HL2

Nå...det forklarer jo sagen.

Nej, det hjælper ikke.....må vel bare vente til der bliver mindre tryk på
serverne....men tak for svaret....

Fra : Mikael Schøler

Dato : 18-01-05 17:18

Ivan [7100] wrote:

> Nå...det forklarer jo sagen.
>
> Nej, det hjælper ikke.....må vel bare vente til der bliver mindre tryk på
> serverne....men tak for svaret....

Jeg har selv store problemer i at re-registere mig på Steam i dag (får
samme fejl konstant).. Måske der bare er stor belastning på Steam generelt..

Mikael

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-01-05 19:31

"Mikael Schøler" wrote

> Jeg har selv store problemer i at re-registere mig på Steam i dag (får
> samme fejl konstant).. Måske der bare er stor belastning på Steam
> generelt..

Det er ikke så slemt ca 50%
http://www.steampowered.com/status/status.html

Hvis man får en fejl med at Steam ikke kan connecte etc
Så afslut Steam servicen og start den igen efter nogle minutter
Check i Task Manager at Steam virkelig er lukket ned

Det har virket for mig hver gang
Hvis jeg bare lader Steam køre og prøver at connecte flere gange, så virker
det som om at det hele bare kører i ring
Dvs man hænger fast i den oprindelige fejl

- Peter

Fra : Mikael Schøler

Dato : 18-01-05 20:27

Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
> det som om at det hele bare kører i ring
> Dvs man hænger fast i den oprindelige fejl

Fandt fejlen.. min nye software firewall der havde åbnet for den
forkerte version af steam... Nu fræser den derudaf på livet løs :)

Men tak for rådet :)

Mikael

Fra : Ivan [7100]

Dato : 18-01-05 17:31

> Valve frigav en lidt større pakke til CS:S i nat - ca 1 lokal tid
> Inkl et par småfixes til HL2

950Mb...???!!!!

Den siger at CS : S vil reinstallere.....lyder syret......

Fra : René Lønstrup

Dato : 18-01-05 17:43

Ivan [7100] wrote:
> Er det bare min installation eller får i også at vide at deres
> servere er optaget?

Ja, jeg har nu prøvet at komme ind i HL2 i lidt over en time uden held
Har prøvet at slette den berygtede ClientRegistry.blob fil flere
gange uden at det gjorde nogen forskel, og hiver jeg netstikket ud og
prøver at spille det offline, påstår den at spillet ikke er parat til
det..

Det er da også noget møg at serverproblemer - endda i forbindelse med en
update der stortset udelukkende vedrører et andet spil - kan gøre det
umuligt at spille et offline singleplayer spil :-/
Og det er jo ikke ligefrem første gang, heller...

- Jeg er mao. ikke nogen stor fan af Steam i øjeblikket...

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : iddqd

Dato : 18-01-05 19:12

René Lønstrup wrote:
> [...]
> gange uden at det gjorde nogen forskel, og hiver jeg netstikket ud og
> prøver at spille det offline, påstår den at spillet ikke er parat til

Samme her.

> [...]
> umuligt at spille et offline singleplayer spil :-/
> Og det er jo ikke ligefrem første gang, heller...

Ja, og det er ikke ligefrem fordi de skilter med det på forsiden. Nej,
der vil de hellere reklamere for at man kan købe HalfLife2 m.m.

De skulle fandme løse deres problemer først i stedet for at bruge
båndbrede på nye kunder.

> - Jeg er mao. ikke nogen stor fan af Steam i øjeblikket...

Helt enig. Jeg synese det er noget svineri at man ikke kan spille et
single player spil, bare fordi der er knald med deres server. Det kommer
til at vare meget længe før jeg igen bruger penge på noget fra Valve.

Mvh

Bruno

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-01-05 22:32

"iddqd" wrote

> Ja, og det er ikke ligefrem fordi de skilter med det på forsiden. Nej, der
> vil de hellere reklamere for at man kan købe HalfLife2 m.m.

Hvad er der galt med at aktiverer linket til "news" under play games?
Jeg vidste det før det kom på steams egen liste over opdateringer

Et godt sted at besøge med jævne mellemrum
http://www.planethalflife.com/

> De skulle fandme løse deres problemer først i stedet for at bruge
> båndbrede på nye kunder.

Hvilke problemer?

> Det kommer til at vare meget længe før jeg igen bruger penge på noget fra
> Valve.

Indtil HL3 udkommer vel?

- Peter

Fra : iddqd

Dato : 18-01-05 23:17

Peter Lykkegaard wrote:
> Hvad er der galt med at aktiverer linket til "news" under play games?
> Jeg vidste det før det kom på steams egen liste over opdateringer

Der er det galt at jeg vil spile HL2 og ikke læse reklamegas, nyhederne
fortæller jo ikke at spillet ikke virker i et stykke tid eller så meget
som undskylder der er problemer.

> Hvilke problemer?

Hvad er det tråden handler om!?! At man vil spille og får at vide Steam
er optaget og at man derfor ikke kan starte sit spil. Et hvert andet
single player spil virker uafhængigt af nettet, sådan burde HL2 også være.

> Indtil HL3 udkommer vel?

Nej, minimum indtil de dropper det tåbelige system. Som jeg ser det
bliver man her straffet for at havde købt et spil, de fortjener fandme
at man piratkopiere deres udgivelser i stedet. Jeg er totalt ligeglad
med CS, on-line delen af HL2 mm. så hvorfor skal jeg trækkes med Steam

Mvh

Bruno

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-01-05 23:54

"iddqd"

> Hvad er det tråden handler om!?! At man vil spille og får at vide Steam er
> optaget og at man derfor ikke kan starte sit spil. Et hvert andet single
> player spil virker uafhængigt af nettet, sådan burde HL2 også være.

Tjah tjoh
Jeg har ikke haft problemer mht Steam i dag (3 computere der kører Steam)
hvoraf to typisk ligger online eftermiddag/aften
Den ene blev opdateret i går aftes ca 1 dansk tid da patchen blev frigivet

Ok der har været lidt hickups, der dog har været løst i løbet af et par
minutter
Det var værst i nat - opdateringen tog længere tid en forventet

Jeg kører med ProAccess ADSL 512/256 i trekantsområdet
Umiddelbart vil jeg tro at problemet ligger andetsteds?

Næste gang der kommer en opdatering så prøv (som jeg foreslog tidligere) at
lukke Steam systemet _helt_ ned - vent et par minutter og prøv så igen
Virker hver gang!
Jeg har faktisk ikke haft problemer med Steam siden dagene hvor HL2 blev
frigivet hvor det viste sig at båndbredden var lidt for beskeden

Tager man en kik content server status i dag så har systemet været oppe og
bruge ca 50% af den båndbredde der totalt er til rådighd

- Peter

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 18-01-05 22:15

René Lønstrup wrote:

> [...]
> gange uden at det gjorde nogen forskel, og hiver jeg netstikket ud og
> prøver at spille det offline, påstår den at spillet ikke er parat til

Grunden til at du ikke har kunne komme ind i HL2, er den enkle, at HL2
også er blevet opdateret, sammen med source-engine og CS:S -du kan
højreklikke på spillet i Steam menuen og vælge egenskaber, og der se
hvor mange procent der er hentet -du kan ikke spille før den er oppe på
100% igen...

> [...]
> umuligt at spille et offline singleplayer spil :-/
> Og det er jo ikke ligefrem første gang, heller...

Du siger det selv :) -det er /stortset/ udelukkende et andet spil, men
jo også HL2 der opdateres, og derfor er det vel meget logisk at du ikke
kan spille det.
Det er ikke serverproblemer, det er forventeligt, når samtlige klienter
over hele verden opdaterer samtidig -det vare jo kun nogle timer, og så
kan man spille igen...

Mvh. Jakob F.

Fra : René Lønstrup

Dato : 18-01-05 22:50

Uncle Evil@home wrote:
> [...]
> højreklikke på spillet i Steam menuen og vælge egenskaber, og der se
> hvor mange procent der er hentet -du kan ikke spille før den er oppe

Ja og nej, den var kun på 83% så det var ikke fuldt opdateret, det er
rigtigt. Men den gik heller ikke igang med at opdatere. Når jeg prøvede
at starte spillet stod den og prøvede at få forbindelse til
Steam-serveren i ca. 20-30 sek. hvorefter den kom med beskeden "Server
is busy. Please try again later." hvorefter jeg kunne trykke OK og prøve
igen - og igen, og igen... Først her til aften ca kl. 21 lykkedes det at
hente opdateringen til spillet så jeg kunne komme igang, - efter at have
ventet i 5 timer!

> Du siger det selv :) -det er /stortset/ udelukkende et andet spil, men
> jo også HL2 der opdateres

Muligvis, men ikke ifølge:
http://www.steampowered.com/index.php?area=news&id=389 - Der listes kun
ændringer til CS:S som jeg ikke spiller..

> og derfor er det vel meget logisk at du ikke kan spille det.

Nej, det er ej. Med *alle* andre spil, kan man sætte sin
download-manager/browser til at downloade patchen fra nettet, *samtidig*
med at man spiller det upatchede spil imens.. Men næh nej, med HL2 skal
man absolut vente på at den bliver fuldt downloadet før man kan spille,
uanset om man har gavn af patchen eller ej...
I øvrigt ville jeg meget gerne selv være i stand til at vurdere hvorvidt
om jeg har brug for eller vil installere nyeste patch eller ej. Det er
jo set før at patches medfører nye, og nogle mere alvorlige, fejl
(f.eks. FarCry patch 1.2 der blev trukket tilbage, eller da HL2 blev
utilgængeligt i en dags tid for dem der havde købt det på DVD/CD)..

> Det er ikke serverproblemer, det er forventeligt, når samtlige
> klienter over hele verden opdaterer samtidig -det vare jo kun nogle
> timer, og så kan man spille igen...

Jo, men når jeg nu har købt og betalt for spillet, er det vel også
forventeligt at jeg må spille spillet når *jeg* har lyst og tid, og ikke
når Steam-serverne syntes at jeg skal have lov?

Fra : Ivan [7100]

Dato : 18-01-05 23:09

> [...]
> igen - og igen, og igen... Først her til aften ca kl. 21 lykkedes det at
> hente opdateringen til spillet så jeg kunne komme igang, - efter at have

Nøjagtigt det samme problem hos mig.

Og vi er nogen der venter endnu!!!

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 19-01-05 09:35

René Lønstrup wrote:

> [...]
> igen - og igen, og igen... Først her til aften ca kl. 21 lykkedes det at
> hente opdateringen til spillet så jeg kunne komme igang, - efter at have

Som Peter Lykkegaard skriver andetsteds i tråden:

> [...]

> http://www.steampowered.com/index.php?area=news&id=389 - Der listes kun
> ændringer til CS:S som jeg ikke spiller..

Øhmm... det slår mig da lige: Har du så cs:s i din menu? Hvis ja, så
fjern det, så burde du ikke blive påvirket af opdateringer til det -slet
alt offline indhold for spillet, og sæt hak i at det ikke skal opdateres
automatisk. Hvis du allerede /har/ gjort det, og HL2 så alligevel
opdaterer, så ja, er det belastende, men det eneste du kan gøre er at
gøre Valve opmærksom på det.

Jeg har lige skimmet deres muligheder for offline mode, og det hele
handler om at afbryde sin internet forbindelse, eller helt undlade at
ringe op -ikke så holdbart, når de fleste efterhånden har bredbånd, men
da jeg ikke har problemer med det, har jeg ikke gidet skrive og brokke
mig over det.
Jeg synes dog generelt at de lytter til deres community, så jeg synes du
skulle skrive til dem, og høre hvd de har at sige til deres forsvar -du
er nok ikke den eneste der synes det er irriterende.

/Jakob