Sixlegs og applets
Fra : Mike Crenshaw

Dato : 18-01-05 15:32

Hej

Jeg prøver at få sixlegs png biblioteket til at virke med en applet
(www.sixlegs.com). Men den giver mig SecurityException.
MyImage klassen implementerer dette for at lave et billede:

PngImage pngimage = new PngImage("background.png");

Dette kaster:

com.ms.security.SecurityExceptionEx[com/sixlegs/image/png/PngImage.<init>]:
cannot access file background.png
at com/ms/security/permissions/FileIOPermission.check
at com/ms/security/PolicyEngine.deepCheck
at com/ms/security/PolicyEngine.checkPermission
at com/ms/security/StandardSecurityManager.chk
at com/ms/security/StandardSecurityManager.checkRead
at java/io/FileInputStream.<init>
at com/sixlegs/image/png/PngImage.<init>
at MyImage.<init>

Det Giver mening at der kommer en SecurityException da den prøver at læse en
fil den ikke må.
Spørgsmålet er nu. Hvordan får jeg sixlegs til at virker med en applet?
Nogen som har erfaring med det?
Ps. jeg har checket google og jeg har læst manualen men uden held.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-01-05 16:08

"Mike Crenshaw" <no@spam.com> writes:

> Spørgsmålet er nu. Hvordan får jeg sixlegs til at virker med en applet?
> Nogen som har erfaring med det?

Du kan ikke læse fra dit lokale filsystem fra en simpel applet, men du
kan hente filen med en URL som kører relativt fra applettens
webadresse. Den må du så selv massere videre. Nyere JDK'ere
understøtter iøvrigt PNG.

Se
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/applet/practical/security.html
for en forklaring på din fejlmeddelelse.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Mike Crenshaw

Dato : 19-01-05 11:11

> [...]
> kan hente filen med en URL som kører relativt fra applettens
> webadresse. Den må du så selv massere videre. Nyere JDK'ere

Jeg fik det til at virke med 1.5. men jeg skal ha det til at virke med 1.1
(ligemeget hvorfor) og får denne exception;

java.lang.IllegalAccessError: com/sixlegs/image/png/PngImage$Data: field
consumers is final
at com/sixlegs/image/png/PngImage$Data.this
at com/sixlegs/image/png/PngImage$Data.<init>
at com/sixlegs/image/png/PngImage$Data.<init>
at com/sixlegs/image/png/PngImage.this
at com/sixlegs/image/png/PngImage.<init>
at com/sixlegs/image/png/PngImage.<init>
at com/sixlegs/image/png/PngImage.<init>
at MyImage.<init>

Tilsyneladende er der forskel fra 1.1 til 1.2 når det kommer til
classloading. Tror det er derfor jeg får den IlligalAccessException.. Men
hvordan får man det nu til at virke med 1.1?

Fra : Mike Crenshaw

Dato : 19-01-05 15:43

> Tilsyneladende er der forskel fra 1.1 til 1.2 når det kommer til
> classloading. Tror det er derfor jeg får den IlligalAccessException.. Men
> hvordan får man det nu til at virke med 1.1?

fik det fixet ved at rette i sixlegs biblioteket..