Online investering...??
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 11:37

Hej

Jeg har en kapitalpension som jeg handler aktier for, problemet er at jeg er
utilfreds med at skulle give min. 75,- pr. handel...

Hvilke online investeringsselskaber er der, som har adgang til
kapitalpensionerne...??

Jeg har snakket med Nordnet, de venter at være klar i andet halvår 2005 med
det, men er der ikke andre, og selvfølgelig nogle som ikke tager min. 75,-
kr. pr. handel - for det gør E-trade...??

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Peter H

Dato : 20-01-05 00:03

Skandiabanken er nede på 60kr og i mange banker kan man billigt indkøbe
deres egne investeringsforeninger med en procentsats som gebyr istedet for
et minimun og i LÅN&SPAR BANK kan du uden gebyr købe deres egne obligations-
og aktiepuljer

Jeg mener fx at JYSKE BANK kun tager 0,5% gebyr uden limit for salg af deres
egne inv.foreninger. DVS køber du JYSKEINVEST EUROPA for 5000 kr betaler du
kun 25 kr i gebyr, men så er der så mange andre gebyrer som VP, der er
meget vigtigere end handelsgebyrer, idet ETRADE ikke har VPgebyrer.

Men er investeringen langsigtet er det vel ikke om gebyret er gratis eller
koster 75kr, der skiller vandende.

PH

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-05 17:18

Hej Peter

"Peter H" <Peter@Herzberg.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> VPgebyrer.
>
> Men er investeringen langsigtet er det vel ikke om gebyret er gratis eller

Nej, det er rigtigt, men nu drejer det sig ikke kun om langsigtede
investeringer, når vi snakker flere handler pr. dag med en aktie, så løber
det jo op, og der har Nordnet det bedste system, men de har bare ikke adgang
til kapitalpensioner endnu...:(

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Peter H

Dato : 24-01-05 18:31

> [...]
løber
> det jo op, og der har Nordnet det bedste system, men de har bare ikke

Nordnet har et udemærket samhandelsgebyr hvor køb og salg af samme aktie
beregnes med eet gebyr, helt enig, men saxobank er endnu billigere, de har
slet ingen gebyrer når det handler om deres CFDer på KFX, sådan var det
ihvertfald for nogen tid siden, så en god ordning kunne være KFXer hos
SAXO
og andre aktier hos Nordnet. Saxo bank er en bank, men jeg mindes dog ikke
at have hørt om pension i Saxobank, men derfor kan det jo ikke udelukkes.

Nordnet har et udemærket introtilbud med kun 20 kr pr handel, men det
billigeste for pensioner er skandiabanken med kr 60 pr handel (under
100.000
kr)
Også SEB ned 75 kr pr handel eller 0,1%, dvs 100 kr for handel for 100.000
kr., stadigt billigt.

Hvad får dig til at tro eller hvilken strategi vil du anvende for at
antage
at handel med samme aktie over dagen eller ugen giver mere overskud end at
ligge LONG?
Hvordan vil du gribe det an med at handle med samme aktie over dagen med
forventet overskud?

PH

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-05 11:09

Hej Peter

> [...]
> kr)
> Også SEB ned 75 kr pr handel eller 0,1%, dvs 100 kr for handel for 100.000

Jeg vil lige tjekke op på de forskellige banker du nævner...

> [...]
> ligge LONG?
> Hvordan vil du gribe det an med at handle med samme aktie over dagen med

Nu er tålmodighed ikke min stærke side, dog er det noget jeg arbejder
kraftigt med da det er nødvendigt i forbindelse med aktiehandel...

Men jeg synes også det er en del sjovere med high-risk aktier som Olicom,
Columbus og Danionics, det er aktier som kan flyve vildt op og ned over en
dag, og med de priser de ligger i, kan et sving på bare 50øre betyde et par
tusinde i gevinst...

Hvordan jeg vil gribe det an, ja, holde øje med dem, lytte til min sjette,
den har det ret godt med aktier..

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Peter H

Dato : 25-01-05 12:30

Inden du går igang kan du bevise over for dig selv at du mestrer kunsten,
fx ved at tage en beslutning om køb og nedskrive dette og tage beslutning
om
salg og nedskrive dette, så kan du se efter mange handler hvor meget du
har
tjent/tabt.

Highrisk aktier er fx OLICOM, GES (greentech), Maconomy, Vestas, RTX,
TKDV,
GENMAP, BIOS, Pharmexa, DANIO etc

Men risikoen for tab er også står, så hvad med at prøve på papiret først,
erfaring inden praksis. Teori inden eksamen.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-05 16:27

Hej Peter

> [...]
>
> Men risikoen for tab er også står, så hvad med at prøve på papiret først,
> erfaring inden praksis. Teori inden eksamen.

Det har jeg for længst bevist, har også lavet ind til flere handler, derfor
vil jeg have et lavere gebyr, men jeg kigger som sagt på de banker du har
nævnt..

Mvh
Carsten, Østerbro