Iframeproblem
Fra : LinaK

Dato : 18-01-05 10:45

Jeg har en side i frames - en siderborderframe og en main.
En af de sider der loades i main er en side med *dagbog* i en iframe.
Min ide var at jeg ville have hvert års måneder i en dropdownmenu, så
det ikke fylder så meget med måneder over det hele.

Koden jeg har brugt er den her:

<form>
<select
onChange="top.frames['dagbog'].location=this.options[this.selectedIndex].value;">
<option value="/2005/januar.html">Januar</option>
</select>
</form>

Virker fint når jeg loader selve siden alene.. meeeeen.. når jeg
loader den via mit frameset, så siden kommer i main framen, så vil
dagbogssiderne ikke loade i iframen.

Nogen ideer?

http://heavymetalpiggies.com/iframeproblem/index.html

Og her er siden alene hvor der ikke er noget problem med at loade
undersiderne i min iframe:

http://heavymetalpiggies.com/iframeproblem/dagbogen.html

Har osse prøvet med nogle javascript dropdownmenuer, med samme
resultat. Virker fint i siden alene, men ikke når den loades i mit
frameset.

Lina

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-05 12:07

LinaK skrev:

> Virker fint når jeg loader selve siden alene.. meeeeen.. når jeg
> loader den via mit frameset, så siden kommer i main framen, så vil
> dagbogssiderne ikke loade i iframen.
>
> Nogen ideer?

Jeg ville bruge document.getElementById til at fange iframen (så skal du
selvfølgelig også sætte et id på iframe-elementet).

Hvis du vil være venlig mod ældre browsere, kan du lave fallback til
document.all.dagbog

Et par generelle råd:
- Valider dine sider (se mere i min signatur).
- Overvej at droppe rammerne (se fx følgende postkort:
<http://www.lazycat.org/postcards/frames.html>)

Jeg sætter opfølgning til javascriptgruppen:
FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Standardlinks om validering - hvordan og hvorfor: