Hvilket album med Sonic Youth?
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 17-01-05 17:11

Jeg har fået anbefalet denne gruppe af nogle bekendte, men jeg kan se de har
lavet ca. 20 albums. Hvor bør jeg begynde? Har hørt nogen sige, at deres
nyeste er meget gladere i forhold til de gamle.

Fra : Thomas Helgesen

Dato : 17-01-05 17:27

Jeg er ret så glad for 'Dirty', som udkom tilbage i 1992 - den er dejlig
støjet, og udkom desuden sidste år (mener jeg), i en deluxe udgave som
indeholder en ekstra cd med b-sider outtakes etc. 'Dirty' vil jeg varmt
anbefale.

-Thomas

Fra : steffen martin

Dato : 17-01-05 19:09

> [...]
> har lavet ca. 20 albums. Hvor bør jeg begynde? Har hørt nogen sige, at
> deres nyeste er meget gladere i forhold til de gamle.

Jeg ved ikke meget om Sonic Youth's musik gennem 20 albums, men jeg elsker
"Dirty" albummet.
Det er et rigtig 'jeg er en rod på skateboard' musik :)

Steffen
--
..:metropolis:.
www.steffenmartin.dk

Fra : Sud Soda

Dato : 17-01-05 19:29

> [...]
> lavet ca. 20 albums. Hvor bør jeg begynde? Har hørt nogen sige, at deres
> nyeste er meget gladere i forhold til de gamle.

Goo.
Genial plade.
De laver de fedeste lyde/lydmure med guitarer og Kim Deals måde at bruge
akkorder på bassen tilsat heftig forvrængning er for feeedt.

God fornøjelse
Mvh Sud
Now playing:Jesus&Mary Chain:Hate Rock'n'roll

Fra : Sud Soda

Dato : 17-01-05 19:47

"Sud Soda" <remove@dette.dk> skrev i en meddelelse news:41ec0410$0$249

og Kim Deals

AARJ!Jeg gav en kvajebajer hvis jeg ku!!Gordon selvfølgelig!!!!!

Fra : Peter Juhl

Dato : 21-01-05 00:19

Søren Kjeldsen wrote:

> Jeg har fået anbefalet denne gruppe af nogle bekendte, men jeg kan se
> de har lavet ca. 20 albums. Hvor bør jeg begynde? Har hørt nogen sige,
> at deres nyeste er meget gladere i forhold til de gamle.

Det kommer an på hvad man mener med "glad" - deres nyere plader er mere
polerede lyder bedre, hvilket imho ikke rigtig passer til deres mystiske
univers og skæve melodier, mine bud er (det var svært at reducere det
til én):

Sister
Daydream Nation
- De to står for mig som de plader, der er mest "Sonic Youth".

Dirty
- Deres kommercielle gennembrud, med rigtig fede melodier.