Billigst til Skt. Petersborg
Fra : Anders Mogensen

Dato : 17-01-05 13:19

Meget kort spørgsmål:

Hvordan kommer man billigst fra København til Skt. Petersborg?
(underforstået med offentlig transport - man kunne naturligvis også blaffe)

Fly?
Tog?
Bus?
Færge?

Nogen der har nogle erfaringer?

Mvh.
Anders

Fra : John

Dato : 17-01-05 16:45

"Anders Mogensen" <andersm@FJERNobel.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan kommer man billigst fra København til Skt. Petersborg?
> (underforstået med offentlig transport - man kunne naturligvis også

Et bud kunne være at flyve med den russiske mafia
http://eng.pulkovo.ru/represent/Denmark

> Tog?

Tog kan være en blandet landhandel på disse kanter og skal du rejse på 1.
klasse bliver det hurtig dyrt. Men en god måde at få set landskabet på

Kender ikke til priserne, men tjek togtiderne på www.bahn.de

> Bus?

Måske via Eurolines-samarbejdet - over Sverige og så med en Færge fra
Stockholm eller "den lange vej" uden om...

Tjek www.eurolines.dk og www.touring.de

Eller kontakt en af de mange rejsebureauer der arrangerer busrejser dertil
og hør om de har ledige buspladser.

> Færge?

Fra Stockholm.

Mener ikke der sejler noget fra Danmark.

Mvh

John

Fra : Anders Mogensen

Dato : 17-01-05 20:19

"John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> blaffe)
>
> Fra Stockholm.

Har du et link til noget materiale om en færge fra Stockholm til St.
Petersborg? Jeg har googlet lidt, men uden resultat.

-
Anders

Fra : John

Dato : 17-01-05 20:45

> "John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du et link til noget materiale om en færge fra Stockholm til St.
> Petersborg? Jeg har googlet lidt, men uden resultat.

Der er ikke en direkte linje, men en mulighed er:

http://www.5stars-of-scandinavia.com/tallinkstockholmtallinn.htm

Mvh

John

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-01-05 23:41

Frit fra hukommelsen:
Fly 2100 kr. retur. Og det er suverent det billigeste. www.danhil.dk
eller www.pulkovo.dk kan anbefales. med bus nr 13 fra pulkovo lufthavn
til Metroen koster mellem 10 og 15 Rubler og tager 10 minutter.

Bus ca 4-500 kr til Stockholm, afhænger dog meget af
afrejsetidspunktet og selskab. sejl til Turko/helsinki.
(www.vikingline.se www.silja.se bus til St. Petersborg fra Turko ca 70
Euro, fra helsiki ca 49 Euro.

Tog, 2 muligheder, en over tyskland-polen og en over Sverige. Spørg
DSB. sidst jeg undersøgte var det for dyrt i forhold til bus.

Der er ikke brugbare direkte passagerfærgeforbindelser til St
Petersborg fra danmark.
Der var fra Kiel og Stockholm, men den findes ikke mere. Dog kan man
vist benytte http://www.tre.de hvis man vil sejle fra tyskland.

/Hans

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-01-05 19:09

> [...]
> Petersborg fra danmark.
> Der var fra Kiel og Stockholm, men den findes ikke mere. Dog kan man

Hvis det er efter 28. april, kan man sejle direkte fra Rostock i Tyskland til
St. Petersborg

http://www.silja-line.de/rts_1.htm

http://www.silja-line.de/

Man tager til Gedser og sejler til Rostock med Scandlines. Fra samme havn går
Silja Lines færge til St. Petersborg hver fjerde dag kl. 17:00 med ankomst i
Tallinn på tredjedagen kl. 08:00. Færgen lægger til i Tallinn i Estland begge
veje, og der er toldfrit salg på strækningen Tallinn - St. Petersborg - Tallinn.

-cb