Hvordan angiver man fnytter...
Fra : Gert Krabsen

Dato : 17-01-05 10:43

Jeg har brug for at søge efter 'fnytter' i en tekststreng med f.eks.
Replace() funktionen.

Men hvordan angiver man lige tegnet " ? Jeg har prøvet \" /" {"}
m.v. uden held

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Gert Krabsen

Dato : 17-01-05 10:49

Mon, 17 Jan 2005 10:42:39 +0100, Gert Krabsen
<news@fjernkrabsenfjernes.dk> skrev:

> Jeg har brug for at søge efter 'fnytter' i en tekststreng med f.eks.
> Replace() funktionen.
>
> Men hvordan angiver man lige tegnet " ? Jeg har prøvet \" /"
> {"} m.v. uden held

Tanketorsk - man bruger naturligvis Chr(34)

Svaret givet af hensyn til historikken

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 17-01-05 12:46

Gert Krabsen skrev:

> Tanketorsk - man bruger naturligvis Chr(34)

Nå, du kalder anførselstegn for "fnytter" - ville have troet at det blev
brugt om apostroffer.

En anden metode (hvis man ikke gider at skrive så meget, er at bruge
dobbelt-anførselstegn.
Eksempel: Ændre alle anførselstegn (") til stjerner (*):
Replace("Citat: ""En ged"" citat slut", """", "*")

-------
Tomas

Fra : Gert Krabsen

Dato : 17-01-05 13:11

Mon, 17 Jan 2005 12:45:52 +0100, Tomas Christiansen
<toc-01-nospam@blikroer.dk> skrev:

> Nå, du kalder anførselstegn for "fnytter" - ville have troet at det blev
> brugt om apostroffer.

Ikke helt. Jeg bruger fnyt om apostrof ' og dobbeltfnyt om
anførselstegn "

> En anden metode (hvis man ikke gider at skrive så meget, er at bruge
> dobbelt-anførselstegn.
> Eksempel: Ændre alle anførselstegn (") til stjerner (*):
> Replace("Citat: ""En ged"" citat slut", """", "*")

I dette tilfælde skal alle ' udskiftes med " .
Jeg prøvede det med den dobbelte " uden at få det til at virke. Men
Chr(34) gjorde jobbet og er helt ufarlig:

rettetKommentar = Replace(fnytSS!kommentar, "'", Chr(34))

/Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 17-01-05 14:53

Gert Krabsen skrev:
> rettetKommentar = Replace(fnytSS!kommentar, "'", Chr(34))

rettetKommentar = Replace(fnytSS!kommentar, "'", """")

Prøv med copy-paste, hvis dine fingre ikke rigitg vil du som vil
Jeg har brugt dobbelt-anførselstegn i mere end 20 år (ikke kun i VB,
selvfølgelig) og det har virket fint.

-------
Tomas