DirectX problem
Fra : Li Lo

Dato : 16-01-05 20:58

Jeg har fundet et af mine lidt ælder spil frem, spillet might and magic 7.
Jeg kan bare ikke få det til at køre, da jeg kigget efter hvad det var den
sagde der var galt kom den med at den ikke kunne finde directx 6...

Jeg har heller ikke directx 6 men den helt nye det er vist nr 9... men den
vil spillet ikke kendes ved, sikkert pga dens alder... men hvad kan jeg gøre
?? er der nogen mulighed for at finde directx 6 på nettet og så bruge det ??
eller ??

Venlig hilsen Li Lo

Fra : Sune Salminen

Dato : 16-01-05 21:22

Li Lo wrote:
> [...]
> men den vil spillet ikke kendes ved, sikkert pga dens alder... men
> hvad kan jeg gøre ?? er der nogen mulighed for at finde directx 6 på

Hmm du kan prøve at geninstallere DirectX 9, måske er der gået et eller
andet galt.
DirectX skulle være bagudkompatibel.

Men mon ikke det i virkeligheden er fordi Might & Magic 7 er skrevet til
at køre under Windows 98 og du bruger XP?
Prøv at søge i kompatabilitetsdatabasen på www.ntcompatible.com

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Mads

Dato : 16-01-05 22:34

On Sun, 16 Jan 2005 21:22:16 +0100, "Sune Salminen"
<salminen@monkeydoktor.dk> wrote:

>Hmm du kan prøve at geninstallere DirectX 9, måske er der gået et eller
>andet galt.
>DirectX skulle være bagudkompatibel.

Nej, det er den ikke altid. Jeg har også et par gamle
spil der ikke vil med DX9. Der er vist endda et enkelt
der ikke engang vil kendes ved DX8.
Og nej, min DX9 fejler intet. Det er afprøvet mere end
en gang og på flere maskiner.

mvh Mads